سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح پروژه‌های آبخیزداری اسلام اباد غرب با اعتبار یک میلیارد تومانی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آبادغرب از افتتاح پروژه‌های آبخیزداری حوزه آبخیز سیاهخور با اعتبار یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  عباس قنبری رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آباد اظهار داشت: حوزه آبخیز سیاهخور با مساحتی نزدیک به ۱۰۰۰۰هکتار در شمال شهر اسلام آباد غرب واقع شده و از سال ۹۷ با تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی، به طور جدی تحت فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در دو فاز بیولوژیک و مکانیکی قرار گرفت. در بعد مکانیکی، نقاط احداث مکانیابی و عملیات اجرایی آغاز گردید.

او  افزود:  بند‌های گابیون و سنگی ملاتی به عنوان دو آیتم شاخص و با هدف رسوبگیری و ذخیره آب‌های فصلی، انجام و در آینده تاثیر قابل توجهی در افزایش ذخایر آب‌های زیر زمینی و احیاء چشمه‌های پایین دست خواهند داشت.

قنبری گفت: بند سنگی ملاتی S۳ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در قالب طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس با اعتبار یک میلیارد و صدو پنجاه میلیون تومان با حجم سنگی ملاتی ۵۱۲متر مکعب، حجم عملیات بتن پوششی۸.۵مترمکعب، عملیات توری سنگی (گابیون) ۱۵.۷۵مترمکعب در روستای چفته در شهرستان اسلام اباد غرب احداث شده است اهداف آن به منظور جلوگیری از سیلاب و استفاده از آب ذخیره شده در مخزن پشت بند سنگی ملاتی برای مصرف کشاورزی و آبیاری باغات می‌باشد.

قنبری در‌خاتمه اضافه کرد: در ادامه سه بند دیگر هم موضوع قرارداد می‌باشد که بند دوم با نام S۴ در حال احداث است.
انتهای  پیام/ز

 

 

پروژه‌های آبخیزداری حوزه آبخیز  اسلام اباد غرب افتتاح می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.