سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح هوشمندسازی انشعابات آب مشترکان خراسان رضوی/تجهیز ۵۰ انشعاب پرمصرف آب در طرقبه به کنتور هوشمند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با نصب کنتور هوشمند روی انشعاب‌های پرمصرف شهر طرقبه، پروژه هوشمند سازی کنتور‌های آب در آبفای خراسان رضوی عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: این کنتور‌های هوشمند تمامی اطلاعات مربوط به میزان و نحوه مصرف آب را به سامانه پشتیبان مرکزی منتقل و در صورت مصرف بیش از حد به مشترک اخطار می‌دهند.
 
او با بیان اینکه با استفاده از این فناوری، اطلاعات کنتور‌های هوشمند به صورت روزانه، ماهانه و یا هر زمان دلخواه توسط امور آب و فاضلاب مدیریت می‌شود ، تصریح کرد:  برخوداری از حسگر‌های کنترل سختی آب، امکان سنجش درصد کلر باقیمانده و اعلام برداشت قبل از کنتور از مزایای این دستگاه ها است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه این هوشمندسازی به منظور اجرای دولت الکترونیک در دستور کار قرار گرفت، گفت: در فرایند هوشمندسازی کنتور‌های آب بر روی انشعاب آب مشترکان یک عدد شیر برقی نصب می‌شود که در مواقع ضروری کار قطع و وصل را انجام می‌دهد ضمن آنکه در صورت دستکاری در کنتور، آب مشترک نیز مدیریت خواهد شد.

علوی افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی انشعابات غیردائم و فصلی شامل رستوران‌ها و باغ ویلا‌ها در شهر طرقبه نصب شد که از این تعداد ۱۰ دستگاه وارد مدار شده است.

او تصریح کرد: کنتور‌های هوشمند نقش موثری در جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز و وارد آمدن آسیب به شبکه توزیع آب و تضییع حقوق شهروندان دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: میزان مصرف آب هر مشترک خانگی در ماه به طور متوسط حدود ۱۲ متر مکعب است.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۷۳ شهر خراسان رضوی (به جز کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد) زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان هستند و ۳۰ درصد جمعیت زیر پوشش این شرکت در هفت شهر نیز از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردارند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

طرح هوشمندسازی انشعابات آب مشترکان خراسان رضوی آغاز شد

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.