سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلپایگانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

سقف تراکم پیکان شهر ۲۰۰ درصد است/ حجم بارگزاری در منطقه ۲۲ را کاهش داده‌ایم

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: با کیفی سازی پیکان شهر موافقیم، اما این کار نباید بهانه‌ای شود تا حجم زیادی از جممعیت وارد این منطقه شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران عصر امروز در حاشیه بازدید از شهرک پیکان شهر که در حال حاضر یک پیمانکار درخواست نوسازی آن را با تراکم ۲۸۰ درصد داده است، در جمع خبرنگاران گفت: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی تراکم این قطعه ۲۰۰ درصد است.

وی با بیان اینکه شهرک پیکان شهر در ۵۰ سال گذشته برای کارگران ایران خودرو ساخته شد، افزود: این شهرک با ویژگی‌های خاصی شکل گرفته است و اکنون بعد از ۵۰ سال واحد‌های آن باید کیفی سازی شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران تصریح کرد: از این جهت شورای عالی شهرسازی تأکید کرده که برای تأمین کیفیت، باید اجازه تغییر در بارگزاری این محدوده را بدهد.

گلپایگانی خاطر نشان کرد: نباید این کار بهانه‌ای شود تا با بارگزاری بیش از حد حجم زیادی از جمعیت وارد این محدوده شوند و آسایش مردم را برهم بریزد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه پیمانکار به دنبال افزایش تراکم است، گفت: اگر جمعیت بالا برود، کیفیت زندگی پایین می‌آید.


بیشتر بخوانید: خانه مینایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد


گلپایگانی ادامه داد: تصور من این است که باید به این طرح کمک کنیم، اما این کار باید با حفظ کیفیت‌های موجود صورت گیرد، اگرچه تراکم فروشی در کوتاه مدت می‌تواند به نفع شهرداری باشد، اما در بلند مدت به نفع مردم نیست.

وی تصریح کرد: منطقه ۲۲ به خاطر تخلفات سال‌های گذشته جمعیت پذیری بالایی پیدا کرد و از ۳۵۰ هزار نفر به ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه تمام منطقه ۲۲ را بازنگری کردیم و حجم بارگزاری را کاهش دادیم، گفت: برای اینکه بتوانیم به ساکنان کمک کنیم پروژه پیکان شهر را به ستاد بازآفرینی شهری بردیم تا اگر آنجا تصویب شود، عوارض ساختمانی کمتری را برای آن‌ها لحاظ خواهیم کرد.

انتهای پیام/

توضیحات شهرداری تهران درباره کیفی سازی پیکان شهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.