سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان خبرداد؛

سوختن ۴۵ هکتار از منابع طبیعی سمنان در آتش سهل انگاری انسان

سرهنگ علیرضا ابوطالبی گفت: ۴۵ هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان در آتش سهل انگاری و بی دقتی عامل انسانی سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۶ ماه نخست امسال، ۱۷ مورد آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان سمنان رخ داد که بیشترین تعداد آتش‌سوزی مربوط به عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر بوده است.

او افزود: از ابتدا تا پایان شهریور ۹۸، هشت مورد از آتش سوزی‌ها در مهدیشهر، ۶ مورد در شاهرود، یک مورد در سرخه و ۲ مورد در دامغان به وقوع پیوسته است.

 ابوطالبی ادامه داد: از مجموع ۱۷ آتش سوزی رخ داده نیمه نخست امسال در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان، یک مورد مربوط به جنگل ابر شاهرود و بقیه عرصه‌های مرتعی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته ۱۴ مورد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داد که هشت فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و ۱۱ فقره در مراتع استان بوده است.

او با بیان اینکه بارش‌های ابتدای امسال موجب رویش گیاهان و ایجاد پوشش گیاهی مناسب و متراکم در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان شده است، تصریح کرد: گرمای هوا و خشک شدن گیاهان و شروع ریزش برگ درختان در پاییز احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را افزایش داده و خطر آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی به ویژه در مهدیشهر بیشتر است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه عامل ۹۵ درصد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی سهل انگاری عامل انسانی است گفت: شهروندان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن و بطری‌های شفاف یا شیشه‌ای در طبیعت پرهیز کنند و همچنین پیش از ترک طبیعت از خاموش شدن آتش مطمئن شوند.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد را نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد را مراتع، ۲ درصد را اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد را هم جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، ۵۸ هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، ۱۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و ۱۴۴ هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.

انتهای پیام/ح

۱۷ مورد آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان سمنان رخ داد

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.