سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران مطرح کرد؛

هفته تهران فرصت مناسب شناخت گذشته و ترسیم آینده

حناچی گفت: باید با شناخت ظرفیت‌های پایتخت در کنار ارج نهادن به آن آینده تهران را ترسیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بزرگداشت روز تهران در سخنرانی گفت: کاخ گلستان اثری است که جزء آثار ثبت جهانی تهران است.

شهردار تهران افزود: آقا محمد قاجار در همین مکان تاجگذاری کرد و تهران را به عنوان پایتخت اعلام کرد و ما در این مکان در حصار صفوی جمع شدیم و محلات، چون عودلاجان و بازار و سنگلج در این محدوده واقع شده است.

حناچی گفت: اولین خیابان تهران لاله زار است و در کنار آن عمارت شمس العماره وجود دارد که بسیاری از عکس‌های پایتخت از بالای آن گرفته شده است و ما در این مکان که عکاسی‌ها از بالای آن انجام شده ارزش‌های فرهنگی را گرامی می‌داریم و در جای جای این محدوده می‌توانیم تاریخ تهران را جستجو کنیم که میدان ارگ و تکیه دولت نیز بخشی از آن است.

او تاکید کرد: در محوطه میدان ارگ و کاخ‌گلستان توپی بود که مردم به آن دخیل می‌بستند و آن توپ نیز جزء بخشی از هویت پایتخت است.

شهردار تهران افزود: با شناخت خانه پدری می‌توان تعلق مکانی ایجاد کرد و ما به مکان‌هایی سفر می‌کنیم و در فضا‌هایی قرار می‌گیریم که تعلقی در ما ایجاد می‌کند و این نشان می‌دهد که روی روان مردم در این زمینه کار شده است.

حناچی گفت: پادشاهان برای آنکه دلشان خنک شود اسکلت شاهان قبل را درکنار عمارت کاخ گلستان دفن کردند تا هر روز از روی آن گذر کنند و دلشان خنک شود که بعد‌ها با احترام آن را دفن کردند.

او تاکید کرد: عکاسخانه کاخ گلستان یکی از غنی‌ترین مجموعه‌ها است که آثار بسیار با ارزشی دارد.

شهردار تهران افزود: ما بازار تهران را داریم که قلب اقتصاد ایران است و گردش مالی ان نشان می‌دهد که هنوز قلب اقتصاد کشور در بازار تهران است.

حناچی گفت: بازار تهران واجد ارزش‌هایی است که در جای جای ان رد تهران و سابقه ان را می‌توان دید و از همه مهمتر ارزش‌های اجتماعی بازار تهران است که مشابهی ندارد، زیرا ارزش اجتماعی را باید در عمل دید.

او تاکید کرد: بازاریان شبکه‌ای داشتند که اجازه نمی‌داد کاسبان زمین بخورند و همه کمک می‌کردند و این نشان می‌دهد که پول هویت بازار تهران نبوده است و این شبکه اجتماعی اجازه زمین خوردن افراد معتبر را نمی‌داد.

شهردار تهران افزود: هفته تهران فرصت شناخت گذشته و ترسیم آینده‌ای روشن را برای پایتخت داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.