سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امور خارجه مطرح کرد؛

همه ادیان کنار هم در مقابل ظلم و تجاوز خواهند ایستاد/ برای گفت‌وگو نیاز به هویت داریم

ظریف گفت: مردم، ولی نعمتان واقعی ما هستند و خوشحالم که این باور در بین مدیران شهری ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم بزرگداشت روز تهران گفت: تخصصی در امر شهرداری و شهر ندارم و در بخشی از دولت هم نیستم که بتوانم درباره نیاز‌های شهر صحبت کنم، ولی ۲ نکته را با الهام از حرف‌ها دوستان مطرح میکنم.

ظریف ادامه داد: ما همگی برای اینکه بتوانیم تعامل و گفت‌وگو کنیم نیاز به هویت داریم و هویت یک ضرورت برای حضور در صحنه اجتماعی است.

او تاکید کرد: اگر به هویت خودمان افتخار می‌کنیم و به نقش خودمان در صلح افرینی افتخار می‌کنیم برای فخر فروشی نیست و می‌خواهیم گفتگو هم افزایی با دیگران داشته باشیم و این دیگران جزء ما نیستند و از ما هستند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: همه ما در این مرز و بوم در این شخصیت مشترکیم و باید در این محیط با مردم و جهان تعامل داشته باشیم.

ظریف ادامه داد: نمی‌توانیم از نقش دیگران استفاده کرد و این هویت خواهی نشان انزوا نیست و به معنی قرار گیری در یک محیط امن برای هم افزایی است و امروز پیام اور طرح امید برای شما هستم.

او تاکید کرد: برای دوستان و همسایگان پیام می‌فرستیم که باید باهم زندگی کنیم و همه ما می‌توانیم یک واحد را تشکیل دهیم و با ان به سمت مدیریت چالش‌ها برویم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: به هویت خود بالیدن به معنی فخر فروشی نیست و به معنای ایستادن در موقعیت برای تعامل با دیگران است.

ظریف ادامه داد: خوشحالم که پذیرفته شده است که مردمان واقعی ما صاحب کشور هستند و این مردم هستند که به ما قدرت بخشیدند و ایران را سربلند کرده و این مردم هستند که، ولی نعمت ما هستند و اگر این را بپذیریم مردم صاحبان واقعی شهر و کشور هستند ان وقت خود را خدمت گزار مردم بدانیم.

او تاکید کرد: به مدیریت شهری تبریک می‌گویم که این بینش را دارند و امیدوارم این بینش را در کلیه احاد در همه ادیان و تفکرات داشته باشیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اگر لازم باشد کلیمی و زرتشتی و مسلمان و در مقابل هر زور و تجاوزی خواهند ایستاد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.