سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلنگ زنی ۱۰ پروژه مجتمع آبرسانی به مناسبت روز روستا و عشایر

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه گفت: عشایر استان ۶.۷ درصد عشایر کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بهزاد محمدی به مناسبت روز روستاو عشایر  اظهار کرد: عشایر استان کرمانشاه با ۱۴ هزار خانوار در قالب ۱۴ ایل و یک طایفه مستقل ۸۰ هزار نفر جمعیت دارند که دوره ییلاقی خود را در سطح استان و دوره قشلاقی را در مناطق گرمسیری استان و استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان سپری می‌کنند.


او با اشاره به نقش مهم عشایر در تولیدات دامی و صنایع دستی، اظهار کرد: عشایر استان ۳۰ درصد پروتئین مورد نیاز استان شامل ۱۳ هزار تن گوشت قرمز، ۲۷ هزار تن شیر و فرآورده‌های آن، ۱۷۰۰ تن انواع الیاف دامی شامل پشم، کرک و مو، ۹۰۰ تن روغن حیوانی و ۲۲ هزار قطعه انواع صنایع دستی تولید می‌کنند عشایر استان کرمانشاه با در اختیار داشتن ۱.۵ میلیون راس واحد دامی از نظر تعداد دام در اختیار عشایر رتبه چهارم را در کشور دارند.


او ادامه داد: با ارائه خدمات ویژه به عشایر مثل آبرسانی ثابت و سیار، مرمت و نگهداری راه‌ها، بهسازی چشمه‌ها و... می‌توان در جهت ایجاد انگیزه و تسهیل زندگی عشایر اقدام کرد.


مدیر امور عشایری استان کرمانشاه سپس با اشاره به کلنگ زنی ۱۰ پروژه مجتمع آبرسانی به مناسبت روز روستا و عشایر در استان برای خدمات رسانی بهتر به عشایر، اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهند شد که با اجرای این پروژه‌‎ها ۸۰۰ خانوار عشایری از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.


محمدی این پروژه‌ها را شامل پروژه‌هایی در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، کنگاور، گیلانغرب، اورامانات، دالاهو و قصرشیرین عنوان کرد.


انتهای  پیام/ز

 

 

۱۰ پروژه مجتمع آبرسانی افتتاح می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.