به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عباس حلواییزاده سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر (عج) که شامل یک محور روگذر مستقیم از بلوار امام علی (ع) به سمت بلوار کبیری است و یک رمپ جهتی با ارتفاع مثبت۲ نیز از بلوار امام علی (ع) به سمت بلوار خلیج فارس است احداث میشود.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم هدف از این طرح را اتصال کامل محور امام علی (ع) به خلیج فارس به منظور کاهش ترافیک و تسهیل عبور و مرور شهروندان به ویژه زائران مسجد مقدس جمکران دانست و افزود: این پروژه با مبلغ ۴۶ میلیارد تومان از سوی شهرداری قم با سازمان توسعه و عمران شهرداری منعقد گردیده است.
حلوایی زاده با اشاره به شاخصههای این طرح، تصریح کرد: طول اصلی پل محور مستقیم ۳۵۰ متر است که عرض باند هر طرف حدوداً ۱۳ متر است.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم تصریح کرد: پیشرفت پروژه سازه اصلی محور مستقیم تکمیل شده است و تنها درگیری آن در قسمت فصل مشترک رمپ جهتی و محور مستقیم بوده است که امکان استفاده و بهرهبرداری از محور مستقیم را ایجاد نمیکرد که تصمیم بر این شد که ابتدا سازه رمپ جهتی تکمیل شود تا بتوان در اسرع وقت محور مستقیم را بازگشایی کرد و بعد از آن عملیات تکمیلی رمپ جهتی انجام شود.
حلوایی زاده عنوان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر (عج) تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که مهمترین بخش آن مربوط به ۱۰۰ متر دهنه که به صورت سه دهنه متوالی و به صورت کابلی اجرا شده بود و حجم بتن آن بالغ بر ۱۱۰۰ متر مکعب بود با موفقیت بتنریزی شده است.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ادامه داد: پل رمپی نیز دارای ۴۹۵ متر طول، ۹.۵ متر عرض متوسط و ۱۴ پایه با ارتفاع ۴ تا ۱۵ متر به صورت متغیر به علت اختلاف سطح است.
حلوایی زاده عنوان کرد: سطح عرشه محور مستقیم در این طرح ۹ هزار و چهار متر مربع است و ۱۰۵ شمع و ۲۲ پایه در این طرح بکار برده شده است.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ارتفاع زیاد زیر عرشه تا کف ایستگاه مترو با ارتفاعی حدود ۲۵ متر را از دیگر شاخصههای این طرح دانست و عنوان کرد: با توجه به این میزان ارتفاع حجم بسیار زیادی اسکافلد برای پایداری عرشه مورد نیاز بود که با توان مهندسی نیروهای سازمان توسعه و عمران شهرداری قم و تلاش مشاور کارفرما حاصل شد.
او مطرح کرد: طی برنامهریزیهایی که صورت گرفته است احتمال دارد تا دو ماه آینده محور مستقیم بازگشایی شود.
حلوایی زاده اضافه کرد: یک هفته پس از اینکه نتایج آزمایشگاهی حاصل شود عملیات کشش کابل و باز کردن قالبهای زیر پل و آزادسازی محور مستقیم و در پیرو آن تکمیل عملیات روسازی از جمله هندریل، احداث پیادهرو، پایه چراغ و روشنایی، عایقکاری و آسفالت برای محور مستقیم صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/ح