حلوایی زاده گفت:پیاده‌ راه خیابان ارم قم تا پایان فروردین ماه سال جاری به طور کامل تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

تکمیل پیاده‌ راه خیابان ارم قم تا پایان فروردین ماه سال جاریبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حلوایی زاده،مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که درخصوص مسیر سواره‌ پیاده‌ راه خیابان ارم وجود داشت در نهایت متریال این بخش نیز مشخص شد و این پروژه شهری تا پایان فروردین ماه به طور کامل تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.


وی  با اشاره به اجرای پروژه آرام‌سازی و بهسازی معابر محدوده حرم مطهر گفت: قبل از اجرای پروژه پیاده راه ارم پروژه‌های کوچه آب انبار سیدعرب و کوچه حضرتی اجرا شده بود که استقبال خوبی نیز از سوی کسبه صورت گرفت و طرح مطلوب مردم بود.


حلوایی زاده با تاکید بر مراحل سیر شده برای اجرای پروژه پیاده راه ارم خاطرنشان کرد: حدود چهار ماه قبل این پروژه با هفت متر مسیر تردد خودرو آغاز شد و بر این باور بودند که این زمان برای پروژه مناسب نیست.


مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: در قم مناسبت‌های زیادی وجود دارد و در ایام مختلف محرم و صفر، ماه رمضان، نیمه شعبان و... شاهد حضور خیل عظیم مردم در محدوده حرم مطهر هستیم و تنها زمانی که مناسبت خاصی وجود نداشت و امکان اجرای پروژه وجود داشت همین ایام منتهی به پایان سال بود.


وی با اشاره به پیچیدگی‌های اجرایی پروژه پیاده‌راه ارم گفت: یکی از مشکلات اجرای این طرح آسفالت با ضخامت بیش از 60 سانتیمتر در مسیر خیابان ارم بود که با دستگاه‌های حفار خاصی اقدام به برداشت آسفالت کردیم.


حلوایی زاده با بیان اینکه پیمانکار این پروژه شرکت ساباط عصر نوین با مبلغ 3.6 میلیارد تومان بوده است افزود: در قرارداد اولیه تلاش داشتیم که دوماهه پروژه به بهره‌برداری برسد اما در حین اجرای کار با توجه به اینکه موارد زیادی در آن دخیل بودند، تغییرات جزئی در طرح‌ها از جمله در نوع متریال یا ابعاد باغچه‌ها پیش آمد، در کنار این مسئله با حمایت شرکت‌های ذی‌ربط تاسیسات زیربنایی نیز بهسازی شد که زمان‌بر بود.

انتهای پیام/ش

آخرین وضعیت پیاده راه سازی خیابان ارم قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار