سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار بیکاری زیبنده استان یزد نیست/ بانک‌ها برای رونق تولید فعال‌تر عمل کنند

استاندار یزد گفت: اولویت تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها کمک به توسعه و ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمدعلی طالبی استاندار یزد شب گذشته در نشست رئیسان بانک‌های دولتی و خصوصی استان با اشاره به اینکه آمار بیکاری در یزد به هیچ وجه زیبنده استان نیست، گفت:  هرچند در سال‌های اخیر با همت مسئولان و همراهی بانک‌ها با پرداخت تسهیلات گامی در کاهش آن برداشته شد، ولی جای کار زیادی هنوز وجود دارد که بانک‌ها می‌توانند در این زمینه فعال‌تر اقدام کنند.

او افزود: در شرایط کنونی باید اولویت تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها کمک به توسعه استان به خصوص ایجاد اشتغال و رونق تولید و حل مشکلات در سایه برنامه‌محوری و همکاری باشد.

طالبی تاکید کرد: نگاه ما به منابع مالی این هست که بیش از گذشته در راستای کمک به اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال مبتنی بر فناوری بر اساس اهداف نظام اسلامی و طرح‌های دولت باشد.

او گفت: بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات نباید تنها به آمار اکتفا کنند بلکه مهم آن است که بر نحوه تسهیلات پرداختی نظارت شود که تاچه اندازه در مسیر صحیح برای تولید و اشتغال صرف شده و خروجی آن چه بوده است.

استاندار یزد اظهار داشت: همکاری و برنامه‌ریزی بانک‌های دولتی و خصوص و همراهی سرمایه‌گذاران قطعا در رونق تولید و اشتغال استان نقش اساسی دارد.

طالبی همچنین از رئیسان بانک‌ها خواست تا نظارت بیشر بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات پرداختی برای ایجاد اشتغال داشته باشند تا به نحو مناسب در راستای برنامه‌ها اجرا شود.

محمدعلی طالبی افزود: برای کاهش نرخ بیکاری و اشتغال مولد و مفید، همکاری همگان نیاز است و در این خصوص اقدام‌های دقیقی انجام می‌شود.

استاندار یزد گفت: تسهیلات و منابع پرداختی بانک‌ها به افراد، شرکت‌ها، واحد‌های صنعتی و تولیدی همه باید در قالب برنامه‌های مدون و دقیق در راستای توسعه استان، ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید هزینه شود.

او افزود: نقش بانک‌ها در توسعه استان بر کسی پوشیده نیست و باید با همکاری هم برای کمک به تسریع در حل مسائل و خدمت به فعالان اقتصادی اقدام کرد.

استاندار ادامه داد: سال گذشته استان یزد در صدور جواز تاسیس واحد‌های تولیدی و صنعتی رتبه اول کشور را کسب کرد؛ ایجاد اشتغال برای نیرو‌های بومی فارغ‌التحصیل و ارائه تسهیلات مناسب برای آن‌ها باید در اولویت باشد.

طالبی تصریح کرد: تکمیل طرح‌های اقتصادی و کمک به اشتغال جوانان با همراهی و همکاری بخش‌های مختلف به جد پیگیری شود.

هم اکنون ۱۷ بانک با بیش از سه هزار کارمند در ۴۳۰ شعبه زیرمجموعه شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد فعالیت دارد.

انتهای پیام/ی

اولویت تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ایجاد اشتغال باشد

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.