سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فقر و تبعیض در سلامت روان افراد موثر است

وی با بیان اینکه نگاه جامع نگر به روانپزشکی و تعامل با انجمن‌ها و نهاد‌های اجتماعی از جمله محور‌های این همایش است، ادامه داد: افزایش آگاهی جامعه باعث تغییر نگرش افراد می‌شود.

به گزارش به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر علمی سی و ششمین همایش سالانه روانپزشکان ایران، با بیان اینکه فقر، تبعیض و نابرابری در سلامت روان افراد موثر است، گفت: این عوامل باعث بروز ژن‌های آسیب پذیر می‌شود.

 امیرحسن جلالی، روز یکشنبه در نشست خبری سی و ششمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران، با بیان اینکه عنوان همایش امسال روانپزشکی در روز‌های بیم و امید است، افزود: این همایش از ۲۴ تا ۲۶ مهر ۹۸ با حضور بیش از هزار نفر از متخصصان رشته روانپزشکی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه جامع نگر به روانپزشکی و تعامل با انجمن‌ها و نهاد‌های اجتماعی از جمله محور‌های این همایش است، ادامه داد: افزایش آگاهی جامعه باعث تغییر نگرش افراد می‌شود.

جلالی با اشاره به آثار منفی درمان افسردگی بر روی درمانگران این بیماری، بیان داشت:کسانی که با بیماران روانی ارتباط داشته و کار درمان را انجام می‌دهند دچار فرسودگی و افسردگی روبرو می‌شوند.

دبیر علمی همایش سالانه روانپزشکان با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت، گفت: دو موج پیمایش در این خصوص اجرا شده و موج سوم در حال طراحی و اجرا است. عوامل اجتماعی در کنار عوامل زیستی سهم تعیین کننده‌ای در وضعیت سلامت روان دارند.

جلالی با بیان اینکه فقر، تبعیض و نابرابری در سلامت روان افراد موثر است، افزود: این عوامل باعث بروز ژن‌های آسیب پذیر می‌شود.

دبیر علمی همایش سالانه روانپزشکان ایران، گفت: انسجام اجتماعی، همدلی و تعلق به خانواده و جامعه باعث کاهش سطح تنش و بروز خودکشی می‌شود؛ ضمن اینکه انسجام ملی باعث پیشگیری از اختلالات در سلامت روان خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری، غلامرضا حاجتی دبیر اجرایی سی و ششمین همایش سالانه روانپزشکان ایران، با انتقاد از عدم پوشش بیمه‌ای قرار گرفتن خدمات روانپزشکی، گفت: بیمه مرکزی قانونی دارد که اختلالات روانی را پوشش نمی‌دهد، لازم است این قانون تغییر کند و نیاز است پوشش بیمه‌ای بیماران روانپزشکی بازنگری شود.

وی با اشاره به بیماری دمانس، افزود: هزینه مراقبت از این بیماران سالانه ۱۰۰میلیون تومان است.

حاجتی با اشاره به فرسایش بودن معالجه کنندگان بیماران روانی، گفت: کسانی که با بیماران روانی کار می‌کنند خودشان با افسردگی روبرو می‌شوند.

دبیر اجرایی همایش سالانه روانپزشکان ایران، مهم‌ترین موضوع در بیماری‌های روان را پدیده «شرم» عنوان کرد و افزود: اگر فرد دچار بیماری روان برای درمان مراجعه نکند ریسک خودکشی در آن افزایش پیدا می‌کند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.