سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنه های امید برای زوج های نابارور در استان کرمانشاه

جنین شناس بالینی مرکز تحقیقات و درمان ناباروری بیمارستان معتضدی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: با پیشرفت علم و تامین امکانات، امید‌های زیادی برای زوج‌های نابارور در استان کرمانشاه فراهم شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شیوا روشنخواه جنین شناس بالینی مرکز تحقیقات و درمان ناباروری بیمارستان معتضدی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه   گفت: تعداد زوج‌هایی که در جست و جوی درمان ناباروری هستند بطور سالانه در حال افزایش است.

او بیان کرد: غالبا مردان و زنان در سنین بالا ازدواج میکنند و یا اغلب بعد از تکمیل شدن حرفه و شغل خود به داشتن فرزند اقدام می‌کنند.


او افزود: با افزایش طلاق، ازدواج دوم و سوم شایع شده و بسیاری از زوج‌ها خود را در مسابقه علیه ساعت بیولوژیک زنان می‌یابند.

از طرفی آگاهی‌های عمومی درباره باروری در حال افزایش است. به دلیل حجم زیاد زوج‌های درگیر و طبیعت عاطفی که این مورد دارد، توجه بسیار افکار عمومی و جراید را به خود جلب کرده است.

او گفت: از سویی گزارش‌های اخیر حاکی از کاهش جهانی و پیش رونده کیفیت اسپرم هستند که ناشی از آثار مخرب توکسین‌های محیطی روی فعالیت تولید مثل است.

او گفت: با پیشرفت علم زوج‌هایی که قبلا عقیم خوانده می‌شدند و به آن‌ها پیشنهاد فرزند خواندگی داده میشد، حالا توانایی داشتن فرزند بیولوژیک خود را دارند.

او بیان کرد: هم اکنون با پیشرفت علم و تامین امکانات، امید‌های زیادی برای زوج‌های نابارور در استان کرمانشاه فراهم شده است.

انتهای  پیام/ز



 

امید‌های زیادی برای زوج‌های نابارور در استان کرمانشاه فراهم شده است

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.