سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری خسروشیرین

عملیات ساخت پروژه آبخیزداری و آبخوانداری منطقه خسروشیرین شهرستان آباده با هدف حفاظت از منابع آبی و خاکی و جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی این شهرستان به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبر رحیمی حقیقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده گفت: این پروژه سنگی ملاتی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ تامین اعتبار و درمدت سه ماه ساخته شد.

او، مساحت حوزه آبخیز این بند خاکی را یکهزار و ۳۶۸ هکتار عنوان کرد و افزود: این بند سنگی ملاتی با ارتفاع ۲۰ متر و دهانه سریز ۲۰ متر و حجم عملیات سنگ و سیمان به میزان یکهزار و ۲۰۰ متر مکعب ساخته شده است.

حقیقی اظهار داشت: این طرح با هدف کنترل سیلاب و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آبخوان و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه ها، قنات‌ها و تامین آب شرب روستا‌های اطراف بویژه منطقه خسرو شیرین اجرا و نقش موثری در جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به اراضی پایین دست این حوزه خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده با اشاره به حجم آبگیری سالیانه این پروژه به میزان ۴۵ هزار متر مکعب، تصریح کرد: بهره‌مند شدن یکصد خانوار روستایی و عشایری از دیگر مزایا و برکات این پروژه است.

لازم به ذکر است تاکنون حوزه‌های آبخیز سد ملاصدرا به وسعت ۶۸ هزار هکتار و سد شهدای ایزدخواست به مساحت ۷۳ هزار هکتار در شهرستان آباده مورد مطالعه قرار گرفته است؛ که در صورت تامین اعتبار و عملیاتی شدن این پروژه‌ها نقش بسزایی در افزایش طول عمر مفید این دو سد خواهند داشت.
انتهای پیام/م

عملیات بند سنگی ملاتی به پایان رسید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.