سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در طرح اربعین؛

بیش از یکهزار نیروی امدادی-درمانی هلال احمر خدمات ارائه می دهند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، برنامه‌های این جمعیت در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران، برنامه‌های و اقدامات این جمعیت در ایام اربعین حسینی در مرز چذابه و کشور عراق تشریح کرد.

او افزود: در ایام اربعین فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در ۲ بخش داخلی و خارجی صورت می‌گیرد که خدمات رسانی به مدت ۲۰ روز و از ۱۰ مهرماه آغاز شده و تا ۲۹ مهرماه امسال ادامه خواهد داشت.

خدادادی اظهار داشت: یکهزار و ۵۶۰ نیروی امدادی و درمانی در ایام اربعین حسینی در پایگاه‌ها و درمانگاه‌های داخلی و خارجی خدمات ارائه خواهند داد که از این تعداد نیرو، ۱۲۰ نفر آن‌ها خوزستانی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش خارجی فعالیت ها، ۲۷ درمانگاه سیار شامل؛ ۲ درمانگاه در نجف اشرف، ۷ درمانگاه در کربلای معلی، ۷ درمانگاه در مسیر نجف به کربلا، ۴ درمانگاه در کاظمین، ۴ درمانگاه در حله و یک درمانگاه در سامرا مستقر خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: همچنین ۴۲ دستگاه آمبولانس در مراکز مذکور مستقر خواهند شد، ضمن اینکه در مدت ۲۰ روز کاری، ۳۳ پست و قرارگاه به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

علی خدادادی در ادامه گفت: در مسیر خرمشهر تا شلمچه، ۶ پایگاه امدادی، در مسیر چذابه ۹ پایگاه و در عبدالخان شوش نیز یک پایگاه جای گذاری شده اند.

به گفته این مقام مسئول، نیرو‌های واکنش سریع و مجموعه‌ای از آمبولانس‌ها برای حوادث احتمالی در ۲ قرارگاه در چذابه و شلمچه مستقرر می‌شوند.

تست قندخون و فشارخون زائران

خدادادی اذعان داشت: همچنین درمانگاهی از سوی نیرو‌های مرکز هدایت حرکت‌های جهادی مستقر می‌شوند و کار خدمات رسانی به زائران را انجام می‌دهند.

او افزود: ۱۷ پایگاه راهنمای زائران در مسیر حرکت زائران برپا شده است که علاوه بر ارائه خدمات راهنمایی به زائران، تست قندخون و فشارخون، در ایستگاه‌های سلامت فعالیت دارند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.