در آیینی کلنگ احداث پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای گلگیر مسجدسلیمان با حضور مسئولان استانی و محلی به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در آیین کلنگ زنی احداث پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای گلگیر مسجدسلیمان که امروز پنج شنبه ۱۰ مرداد ماه برگزار شد،گفت: توجه مضاعف به مسجدسلیمان در تمامی زمینه‌ها یک ضرورت است.

او با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای گلگیر با اعتبار ۹ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال و زیربنای ۳۲۴ متر مربع کلنگ زنی و عملیات ساخت آن آغاز شد، افزود: امیدواریم با تأسی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و ۵۷ شهید شهر گلگیر، با تلاش بی وقفه بتوانیم خدمتگذار مردم شهیدپرور این منطقه باشیم.

کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای گلگیر مسجدسلیمان

خدادادی تصریح کرد: شهرستان مسجدسليمان مطالبات به زمین مانده زيادى دارد که به دلیل محروميت مفرطی که در این منطقه وجود دارد، ضرورت توجه مضاعف در همه زمینه ها احساس می شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: خدماتی که این شهرستان در سال های دفاع مقدس به کشور کرد، هیچگاه فراموش نشده و وظيفه همه مسئولان است که غبار محروميت را از این شهرستان شهیدپرور بزدایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: شهرستان مسجدسليمان و به ويژه شهر گلگیر با پتانسیل ها و ظرفيت هایی که دارد، می تواند در زمینه های مختلف و به خصوص صنعت گردشگری توسعه پیدا کند.

کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای گلگیر مسجدسلیمان

علی خدادادی اظهار داشت: با احداث این پايگاه علاوه بر خدمات امدادی، زمینه ارائه خدمات بشر دوستانه و عام المنفعه در راستای توانمندسازی و رفع محروميت در منطقه فراهم می شود.

به گفته او، این پایگاه هفتمین پایگاهی است که طبق برنامه ریزی های پیش بینی شده عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

ارتقاء ایمنی و رسیدگی سریع و مؤثر به حوادث جاده ای

علی عسکر ظاهرى، نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در مراسم کلنگ زنی گفت: با توجه به فاصله زیاد شهر گلگیر از شهرهای مسجدسلیمان و هفتکل، احداث پایگاه امداد و نجات در محدوده این شهر در ارائه خدمات امدادی در زمان طلایی بسیار مؤثر است.

کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای گلگیر مسجدسلیمان

او افزود: این پايگاه در کنار پایگاه شهدای عنبر که در محور مسجدسلیمان - لالی احداث می شود، دومین پایگاهی است که در محدوده این شهرستان و در محور مسجدسلیمان ـ هفتکل احداث شده و موجب ارتقاء ایمنی و رسیدگی سریع و مؤثر به حوادث جاده ای می شود.

ظاهری اظهار داشت: فعالیت های جمعیت هلال احمر خوزستان در ایام زلزله مسجدسلیمان و در سایر زمینه های امدادی و عام المنفعه جای تقدیر و تجلیل دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به فاصله زیاد شهر گلگیر از مسجدسلیمان و همچنین هفتکل و برای استفاده بهینه از زمان طلایی برای ارائه خدمات امداد و نجات در حوادث جاده ای، این پایگاه احداث می شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: این گونه فعاليت های عمرانی در حوزه خدمت به مردم به ويژه مناطق کمتر توسعه یافته، باعث امیدزایی بیشتر در کشور خواهد شد.

کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای گلگیر مسجدسلیمان

هموار کردن مشکلات با احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای

حجت الاسلام و المسلمین حیدر حجتی نیا، سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان با بیان اینکه احداث پایگاه امداد و نجات شهدای گلگیر مسجدسلیمان یکی از نیازهای ضروری این منطقه محسوب می شود، گفت: از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در پیگیری موضوع احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای در این بخش تقدیر می کنم.

او افزود: حضور و امداد رسانی نیروهای امداد و نجات در کوتاه ترین زمان در وقوع حوادث می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.

حجت الاسلام حجتی نیا تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده طی روزهای آتی عملیات مجدد اجرایی بهسازی و آسفالت شدن برخی از نقاط حادثه خیز جاده مسجدسلیمان ـ گلگیر آغاز می شود تا برخی از نگرانی های جاده اصلی بخش گلگیر برطرف شود.

فرماندار شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: امیدواریم با اتحاد و انسجام هر چه بیش تر مسئولان و مردم و بهره گیری از ظرفیت های منطقه و کمک دولت و خیّران بتوانیم شاهد افتتاح پروژه های مختلف در شهرستان و به ویژه این بخش باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.