سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی مرز شلمچه از زوار اربعین

رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند گفت: مرز شلمچه برای میزبانی روزانه بیش از ۱۰۰ هزا زائر آمادگی دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،قدرت الله طمیمیان رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تمام ارگان‌های منطقه آزاد اروند برای میزبانی زائران حسینی در ایام اربعین از آمادگی لازم برخوردارند. با تلاش و پشتکار تمام دستگاه‌های اجرایی، مردم و ستاد اربعین، تا این لحظه خدمات خوبی در منطقه آزاد اروند آماده شده است که  این خدمات تا بعد از اربعین حسینی برای زائران ادامه دارد.

او ادامه داد: امسال ۳۰ هکتار به ظرفیت پارکینگ مرز شملچه افزوده شده است همچنین مسیری برای پشتیبانی موکب‌های مستقر در این مرز طراحی شد تا دسترسی به آنها آسان‌تر شود.

رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند افزود: تلاش دستگاه‌های اجرایی مرز شلمچه تردد روان زائران اربعین است ضمن اینکه مسیر اختصاصی نیز برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده است.

طمیمیان بر تعامل هر چه بهتر دستگاه ها با منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت: سال گذشته شلمچه به عنوان بهترین مرز تردد زوار در سطح ملی شناخته شد، امسال نیز اگر امور به خوبی پیش برود بهترین میزبان برای زائران اربعین خواهیم بود.

او با اشاره به پیش بینی ۴۴ گیت برای عبور زائران ایرانی و خارجی در بخش عراقی و ایرانی مرز شلمچه افزود: در بخش شلمچه ایران ۲۴ گیت برای عبور زائران ایرانی و ۱۶ گیت برای عبور خارجی ها پیش بینی شده و در بخش شلمچه عراق نیز ۲۰ گیت برای عبور زائران به صورت مشترک پیش بینی و نصب شده است.

 رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند گفت: در بخش شلمچه عراق نصب ۲۰ گیت ها برای عبور زائران، بهبود روشنایی محوطه، نصب سایه بان و داربست، انجام نظافت و آبرسانی و پارکینگ خودرویی برای جابجایی زائران ایرانی توسط خودروهای سازمان یافته عراقی شامل ون، اتوبوس و مینی بوس انجام شده است.

او افزود: موضوع ساماندهی ترمینال و نصب کیوسک برای استقرار نیروهای نظامی که کار رفت و آمد زائران را کنترل می کنند نیز در خاک عراق در مرز شلمچه به انجام رسیده ضمن آنکه موضوع ارائه خدمات اولیه، آبرسانی و لجن کش برای موکب تبریز که در شلمچه عراق مستقر است نیز از سوی سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده است.

طمیمیان گفت: همچنین اقداماتی برای آبرسانی و برق رسانی به تمام خیمه ها و تاسیسات ایرانی مستقر در بخش شلمچه عراق از سوی  اداره های آب و برق در حال انجام است.

رئیس ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مرز شلمچه برای عبور زائران به صورت شبانه روزی باز است و نگرانی از این بابت وجود ندارد و تمامی خدمات قابل ارائه در ۲ سوی شلمچه به جهت تسهیل در عبور و مرور زائران انجام می شود.

او افزود: مرز شلمچه تنها گذرگاه عبور اتباع خارجی از میان مرزهای چهارگانه کشور تعیین شده که زائران ۹۰ کشور خارجی برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی از این گذرگاه مرزی به عراق سفر می کنند.

انتهای پیام/ د

میزبانی زائران حسینی در ایام اربعین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.