قدرت اله طمیمیان گفت: زائران بیش از ۹۰ کشور خارجی از مرز شلمچه تردد خواهند کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، قدرت اله طمیمیان رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در نشست خبری که به مناسبت اربعین حسینی در گذرگاه مرزی شلمچه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت این حرکت مذهبی که تمام دنیا را متوجه خود نموده، گفت: اربعین پیام قیام امام حسین (ع) را به تمام دنیا خواهد رساند.

او ادامه داد: پیاده روی اربعین یک کنگره بین المللی است که اهمیت آن هر سال بیشتر می شود.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به فعالیت ها و تلاش های این سازمان در هرچه بهتر شدن زیرساخت ها و امکانات رفاهی مسیر پیاده روی زوار، افزود: هر ساله ستاد اربعین منطقه آزاد اروند جهت پشتیبانی این مراسم باشکوه و هماهنگی و تعامل میان دستگاه های اجرایی داخلی و معینی که به منطقه وارد می شوند، اقدامات لازم را انجام می دهد.

طمیمیان گفت: هر سال نسبت به سال گذشته زیرساخت های مسیر پیاده روی تکمیل تر و نواقص نیز برطرف شده و در حال حاضر به لحاظ زیرساخت های عمرانی در وضعیت مطلوبی به سر می بریم.

او همچنین مدت زمان خروج از مرز شلمچه برای هر زائر را حدود ۸ دقیقه اعلام کرد و افزود: گذرگاه شلمچه کم ترین معطلی را در بین دیگر مرزها دارد و همین امر باعث شده به عنوان روان ترین مرز در این ایام شناخته شود.

طمیمیان  در ادامه از این خبر داد که زائران بیش از ۹۰ کشور خارجی از مرز شلمچه تردد خواهند کرد.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ۲۴ گیت در بخش پایانه مرزی شلمچه برای تردد زوار ایرانی و ۱۶ گیت برای زوار غیرایرانی در این ایام تدارک دیده شده است.

در پایان این نشست نیز با حضور روسای کمیته های مختلف این ستاد از پوستر قرارگاه فرهنگی رسانه ای اربعین، رونمایی شد.

انتهای پیام/ د

برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.