سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اورژانس کشور مطرح کرد؛

استقرار ۱۵ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در مرز عراق/خدمات اورژانسی به زائران ایرانی در عراق رایگان است

کولیوند گفت: ۱۵ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در مرز‌ها مستقر هستند که مجوز ورود به خاک عراق را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کولیوند، رئیس اورژانس کشور و رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در نشست خبری کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در مراسم اربعین امسال سعی کرده‌ایم امکانات زیربنایی تأسیس شود تا بتوانیم از همه امکانات در سایر مراسم‌های مذهبی با تجمع حجم عظیم زائران استفاده کنیم.

کولیوند ادامه داد: ۶۲ فعالیت تخصصی در کمیته بهداشت و درمان برای مراسم راهپیمایی اربعین امسال در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت بهداشت ایران با عراق بیان کرد: تاکنون ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۷ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به کشور عراق وارد شده‌اند؛ همچنین ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۱۵ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس دیگر در مرز‌ها مستقر هستند که مجوز ورود به خاک عراق را دارند و در صورت نیاز به کشور انتقال پیدا می‌کنند.
بیشتر بخوانید: توصیه‌های ضروری در خصوص تغذیه و بهداشت در سفر اربعین
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین تصریح کرد: خوشبختانه همه در راهپیمایی اربعین کمک می‌کنند و این به ما نشان می‌دهد وحدت و رعایت اخلاق اسلامی چه جایگاه والایی دارد.
 
کولیوند با بیان اینکه در جاده‌های مواصلاتی کل کشور و مرز‌های شرقی و شمالی و جنوبی تمهیدات اورژانسی در نظر گرفته‌ایم، گفت: مدیریت خطر، آموزش عمومی و ارائه خدمات غربالگری بیماران مبتلا به بیماری‌های واگیر طبق نظام مراقبت انجام شده است؛ تاکنون در راهپیمایی اربعین گزارشی از بیماری واگیر نداشته‌ایم.

نظارت بهداشتی ایران بر موکب‌های ایرانی و عراقی

کولیوند با اشاره به نظارت بهداشتی ایران بر موکب‌های ایرانی و عراقی گفت: بر اساس تفاهم نامه میان دو کشور ایران و عراق، برای تجمع‌های مذهبی، تیم‌های مشترک بهداشتی در نظر گرفته‌ایم و بر همه موکب‌های ایرانی و عراقی که اقدام به تهیه، طبخ و توزیع غذا میان عزاداران می‌کنند تیم‌های بهداشتی ایران ناظر هستند؛ همه ساله شاهد بهبود ارتقا رعایت بهداشت هستیم.

کولیوند با بیان اینه ۴ قرارگاه سلامت در عراق در ایام اربعین به زائران خدمت رسانی می‌کنند، گفت: ۴ قرارگاه سلامت در شهر‌های مهم عراق، شامل کربلا، نجف، کاظمین و سامرا با همکاری وزارت بهداشت ایران استقرار پیدا کرده‌اند و بر اساس اعلام نیاز کشور عراق متخصصین ایرانی برای ارائه خدمات به این پایگاه‌ها اعزام می‌شوند.
 
کولیوند گفت: خدمات اورژانسی به زائران کشور در عراق رایگان است و در صورت مراجعه زائران خدمات اِلکتیو با نرخ دولتی محاسبه می‌شود، امسال نسبت به سال‌های گذشته ۲۰ تا ۴۰ درصد منابع ارائه خدمت را افزایش داده‌ایم؛ چرا که پیش بینی می‌کنیم زائران بیشتری برای راهپیمایی امسال به کشور عراق سفر کنند.

او گفت: امسال توانمندسازی پرسنل اورژانس کشور را مد نظر قرار دادیم، مردم نیز باید آگاهی‌هایی داشته باشند که در این زمینه شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما به ما کمک کرده است.

کولیوند با اشاره به حضور مترجم در مراکز درمانی عراق بیان کرد: پزشکان و جراحان ایرانی در بیمارستان‌های عراق مستقر شده اند و ایران تعدادی مترجم برای خدمت رسانی به زائران در بیمارستان‌ها مستقر کرده است. این خدمات بر مبنای تفاهم‌نامه ایران و عراق برای همه مراسم‌های مذهبی است.

نظارت بر بیماری‌های واگیردار/ زائران غربالگری می‌شوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان اربعین با اشاره به نظارت بر بیماری‌های واگیردار گفت: از ۲۰ روز گذشته در مرز‌های شرقی کار نظارت‌های بهداشتی ورود و خروج زائران را انجام می‌دهیم و هر زائری که قصد ورود و خروج به ایران و سفر به کربلا را داشته باشد از نظر بهداشتی غربالگری می‌شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین افزود: در راهپیمایی اربعین سازمان اورژانس، وزارت بهداشت، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام خدمات قابل توجهی ارائه می‌کنند.

کولیوند با اشاره به امکانات لجستیک بهداشت و درمان اربعین گفت: یک هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس زمینی، ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ فروند بالگرد، ۵ دستگاه خودروی ارتباطات، ۴ دستگاه خودروی تعمیرگاه سیار، ۱۷ هزار نفر نیرو‌های عملیاتی، ۳ هزار و ۶۰۰ نفر نیروی اعزامی به مرز، شش بیمارستان خط مرزی، ۹۱ بیمارستان پشتیبانی کننده، ۴۱۲ عدد تخت‌های بیمارستان خطوط مرزی، ۲ فروند بیمارستان هوایی، سه کلینیک سیار، ۵۶ درمانگاه سرپایی، ۱۶۰ تیم نیرو‌های بهداشت محیط، در راهپیمایی اربعین امسال فعالیت خواهند کرد.

او با اشاره به آمار پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در استان‌های مرزی کرمانشاه، اهواز، آبادان و ایلام بیان کرد: در این شهر‌ها ۸۳ پایگاه اورژانس شهری، ۱۳۸ پایگاه اورژانس جاده‌ای، ۵۰۳ آمبولانس اوژرانس پیش بیمارستانی و یک هزار و ۴۳۱ نفر نیروی انسانی اورژانس پیش بیمارستانی به زائران اربعین حسیمی خدمت رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.