سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت خطوط مترو در هنگ‌کنگ متوقف شد

به دنبال اعتراضات اخیر در هنگ‌کنگ، فعالیت همه خطوط متروی این شهر در روز شنبه متوقف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، همه خطوط مترو در هنگ‌کنگ روز شنبه پس از پشت سر گذاشتن یک شب خشونت بار تعطیل شد.

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ از اجرایی شدن قانون فوق العاده سال ۱۹۲۲ خبر داد که طی ۵۲ سال گذشته غیرفعال بود. وی همچنین تاکید کرد در صورت ادامه روند وخامت اوضاع، تدابیر دیگری هم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

به محض آنکه ممنوعیت استفاده از نقاب اعلام شد، فعالیت معترضان در سراسر هنگ کنگ آغاز و فراخوان تظاهرات در سه روز آینده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. جمعیتی گسترده که اغلب کارمندان بودند خیابان‌های اصلی منطقه تجاری را مسدود کردند.

جمعه شب هم خشونت‌ها بالا گرفت. پلیس برای متفرق کردن معترضان که خیابان‌ها را اشغال، آتش روشن و ایستگاه‌های مترو و دفاتر تجاری نزدیک به چین را تخریب کردند، در بسیاری از مناطق از گاز اشک آور استفاده کرد.

پلیس هنگ کنگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد جمعیت قابل توجهی از آشوبگران به یک مامور پلیس حمله کردند. وی به زمین افتاد و شمار زیادی از افراد او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. 

پس از تخریب ایستگاه‌های مترو، اپراتور متروی هنگ کنگ روز شنبه اعلام کرد حمل و نقل در تمامی شبکه‌های مترو متوقف شده و اوضاع برای از سرگیری فعالیت در ادامه روز بار دیگر بررسی خواهد شد.

هنگ کنگ از ماه ژوئن با بدترین بحران سیاسی از زمان پیوستن به پکن در سال ۱۹۹۷ رو به روست و هر روز شاهد تظاهرات و درگیری‌های خشونت بار میان نیرو‌های پلیس و معترضان نقاب دار است.

معترضانی که از ماه ژوئن در هنگ کنگ تظاهرات می‌کنند به منظور شناسایی نشدن و تحت پیگرد قرار نگرفتن صورت‌های خود را با نقاب می‌پوشانند. برخی از آن‌ها حتی کلاه و عینک هم دارند و برخی نیز برای حفاظت از خود در برابر گاز اشک آور از ماسک ویژه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.