سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ حلقه چاه و خط انتقال آب به شهر برازجان افتتاح شد

حفر و تجهیز ۱۱ حلقه چاه و خط انتقال برای تامین آب آشامیدنی برازجان با حضور معاون وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با حفر و تجهیز ۱۱ حلقه چاه و خط انتقال ۱۱ کیلومتری آن، روزانه ۱۰ هزار متر مکعب آب به شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان منتقل می‌شود.

برای اجرای این طرح، در مجموع ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی برازجان، گفت: پنج سد در استان بوشهر در دست ساخت است که ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز این استان را تامین خواهد کرد.

قاسم تقی زاده خامسی بیان کرد: استقلال تامین آب استان بوشهر و وابسته نبودن به سایر استان‌ها از اهداف و برنامه‌های جدی وزارت نیروست که ایجاد آبشیرین کن به عنوان بهترین گزینه برای این هدف، در دستور کار است.

او بیان کرد: در بخش شرب وزارت نیرو به عنوان نماینده نظام مسئولیت دارد که آب به اندازه کافی را به شهروندان در هر نقطه‌ای که هستند برساند.

استاندار بوشهر نیز گفت: خوشحالیم که طرح حفر چاه و خط انتقال آن به موقع به پایان رسید و مورد استفاده مردم قرار گرفت.

عبدالکریم گراوند تصریح کرد: معاون وزیر نیرو نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر دارد که با تلاش موجود امید داریم در سال‌های آینده بسیاری از مشکلات استان برطرف شود.

محمدباقر سعادت نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش استان بوشهر در تامین اعتبارات کشور، گفت: منصفانه نیست این استان با جایگاهی که در اقتصاد کشور دارد و در حالی که کنار آب قرار گرفته و گرمای طولانی مدتی که مردمش تحمل می‌کنند منابع آب پایدار و مطلوب نداشته باشد.

فتح اله نوروزی سرپرست فرمانداری دشتستان هم گفت: این شهرستان، با توجه به وضعیت موجود نیاز به توجه ویژه در حوزه آب دارد و برای مقابله با خشکسالی، بازسازی و نوسازی منابع آبی و کاهش وابستگی شهرستان به خارج از استان ضروری است.

انتهای پیام/ک

افتتاح طرح آبرسانی در برازجان

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.