سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

ثبت وقایع ناخواسته حیات به منظور صیانت از حقوق بیماران

جان بابایی گفت: دستورالعمل وقایع ناخواسته حیات به منظور صیانت از حقوق بیماران و ارائه خدمات ایمن به آن‌ها فراهم شده است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در سفر یک روزه خود به یزد و در کارگاه تحلیل علل ریشه‌ای وقایع ناخواسته درمانی اظهار کرد: یکی از اقدامات نظارتی مهم ما در بیمارستان‌ها مربوط به گزارش و ثبت وقایع ناخواسته و حوادثی است که نباید در بیمارستان‌ها رخ دهد. دستورالعمل وقایع ناخواسته حیات به منظور صیانت از حقوق بیماران و ارائه خدمات ایمن به آن‌ها فراهم شده و شرایط نسبتاً خوبی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حاکم کرده است.

جان بابایی گفت: ثبت این وقایع همچنین به اصلاح فرآیند‌ها کمک خواهد کرد. ازاین رو باید بر نظارت و ثبت آن‌ها توجه و تاکید زیادی شود.

او افزود: هدف از اجرای این فرآیند، آموزش کادر درمان به منظور مدیریت هر چه بهتر روند درمان بیمار و ارتباط گیری موثر با خانواده بیمار جهت ارائه گزارش سیر درمان بیمار و ایجاد جو روانی مناسب برای همراهان بیمار است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: چنانچه این اقدام در مراکز درمانی سراسر کشور نهادینه شود از ازدحام در اورژانس و بخش‌های بیمارستانی جلوگیری شده و روند درمان و ارائه خدمات به بیمار با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

اجرای طرح تکمیل پرونده الکترونیک در استان یزد

جان بابایی در خصوص نظام ارجاع الکترونیک در استان یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد جزو دانشگاه‌های پیشرو درطرح نظام ارجاع است. در این استان طرح تکمیل پرونده الکترونیک برای مردم استان اجرایی شده است وکاهش هزینه ها، افزایش رضایتمندی بیماران و صرفه جویی در مصرف کاغذ از مهمترین مزیت‌های این طرح است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: اجرای فرآیند الکترونیک شدن خدمات نظام سلامت، استفاده از فرآیند‌های بالینی، سطح بندی خدمات و نظام ارجاع و مدیریت هر چه بهتر اورژانس بیمارستان‌ها مواردی است که دانشگاه باید اقدامات لازم جهت تسریع هر چه بیشتر در اجرای بهتر آن‌ها را فراهم کند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.