سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان همدان

استاندار همدان از ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید امسال در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان با بیان اینکه  تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در استان همدان ایجاد شده است،گفت: سند راهبردی استان همدان کمک کرده این استان در ایجاد اشتغال بین استان‌های برتر کشور باشد.

او در ادامه بیان کرد: در  این سند تا سال ۱۴۰۰  و  پایان برنامه ششم توسعه کشورمزیت ها، زیرساخت‌ها و مشکلات استان در نظر گرفته شده است.

شاهرخی با بیان اینکه در این سند کار هر دستگاه دولتی مشخص شده است ادامه داد: در این سند سالانه ۵هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

استاندار همدان افزود: در این سند راهبردی بر توسعه تولید و اشتغال تاکید شده و قراره است سالانه ۲۰ هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

او  گفت: ۵۵۰ واحد در دست ساخت در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری در استان وجود دارد.

شاهرخی از بررسی طرح‌های جدید برای ایجاد واحد‌های جدید برای ایجاد اشتغال هم خبر داد و افزود: در بخش اشتغال روستایی تاکنون ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

استاندار همدان گفت: امسال هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که با آورده متقاضیان در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد سرما یه گذاری جدید در استان همدان انجام شده است.

او گفت: ۵۲۶ طرح‌های عمرانی استان به بخش خصوصی در  این دولت واگذار شده است و امسال هم ۱۰۰ طرح استان مهمترین آن سد خرم رود است به بخش خصوصی واگذار شده است.

استاندار با اشاره به اجرای طرح های بخش کشاورزی استان ،گفت: با استفاده از پساب فاضلاب، بازگردان چرخه آب تصفیه شده را برای بخش کشاورزی و صنعت در استان انجام شده است.

اشتغال بیش از  ۱۲ هزار نفر در تعاونی های استان همدان

احمد توصیفیان، مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان همدان گفت: در استان ۶۰۶ تعاونی تولیدی، ۳۴۰ تعاونی خدماتی و ۱۸۱ تعاونی مصرف و بازرگانی وجود دارد.

او از اشتغال ۱۲ هزار و ۶۸۲ نفر در این تعاونی‌ها خبر داد و افزود: الی تعاونی‌ها با توجه به نیاز استان در روستا‌ها و شهر‌ها ایجاد شده اند.

 مدیر کل اداره کار و تعاون استان همدان گفت: تاکنون تخصیص اعتبار برای طرح‌های صنعتی ۳۴ درصد و در بخش کشاورزی ۶۷ درصد در استان  انجام شده است.

توصیفیان با بیان اینکه در تولید فرش دستباف متقاضی اشتغال‌ زیاد وجود دارد، افزود: همدان بین استان‌های برتر کشور در جذب اعتبارات فراگیر است.

انتهای پیام/ا

سرمایه گذاری سالانه ۵ هزار میلیارد در استان همدان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.