سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در اردبیل پرداخت می شود

استاندار اردبیل گفت: تسهیلات بهسازی واحد‌های روستایی تسهیل و به صورت سفته ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی پرداخت تسهیلات واحد‌های روستایی گفت: بانک‌ها باید روند پرداخت تسهیلات را روان‌سازی کرده و هر سه نفر از اهالی روستایی به صورت زنجیره‌ای برای دریافت تسهیلات ضامن شوند.

او بیان کرد: با توجه به اختصاص سهمیه چهار هزار موردی تسهیلات بهسازی و نوسازی واحد‌های روستایی به این استان با سود بانکی پایین، لازم است روند عقد قرارداد‌ها و معرفی به بانک سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار اردبیل همچنین گفت: بر اساس پرونده‌های موجود از چهار هزار سهمیه سه هزار واحد به بانک‌ها معرفی و برای ۷۰ مورد عقد قرارداد شده است.

بهنام جو میزان تسهیلات برای یک طبقه واحد روستایی را ۴۰ میلیون و برای واحد‌های ۲ طبقه را ۸۰ میلیون اعلام کرد.

او با تاکید بر لزوم افزایش سهمیه بهسازی و نوسازی واحد‌های روستایی گفت: بهسازی و نوسازی واحد‌های روستایی علاوه بر مقاوم‌سازی در برابر حوادث باعث ماندگاری روستاییان نیز می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: در روستا‌های هدف گردشگری نیز می‌توان با استفاده از این تسهیلات در راستای توسعه بوم‌گردی با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام کرد.

بهنام جو افزود: میراث فرهنگی می‌تواند به لحاظ صدور مجوز‌های بوم‌گردی، در برگزاری تور‌های گردشگری و ایجاد زمینه فروش تولیدات روستاییان نقش مهمی ایفا کند.

او تشریح کرد: حضور گردشگران در روستا‌های هدف بوم‌گردی نیازمند تامین مکان‌های اقامتی بوده و در این خصوص لازم است بنیاد مسکن و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری داشته باشند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه گفت: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سطح کشور از سال ۸۴ شروع شده و سالانه به طور میانگین ۲۰۰ هزار واحد روستایی بهسازی شده است.

عزیزالله مهدیان افزود: تسهیلات ویژه بهسازی واحد‌های روستایی صرف خانه سازی روستایی و موجب توسعه پایدار در روستا‌ها شده است.

او بیان کرد: سهمیه تسهیلات بهسازی واحد‌های روستایی استان‌ها در صورت عدم جذب در سایر استان‌ها جذب می‌شود.

مهدیان خواستار تسریع در روند معرفی واحد‌ها به بانک‌ها برای عقدقرارداد شد.

انتهای پیام/ح

لزوم افزایش سهمیه بهسازی و نوسازی واحد‌های روستایی

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.