مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام مقاوم سازی ۵۴ هزار واحد روستایی در استان اردبیل خبر داد.

فرهاد سبحانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل گفت: میانگین کشوری مقاوم سازی روستایی ۴۵ درصد می‌باشد که این میزان در استان اردبیل به ۵۴ درصد رسیده است که از میانگین کشوری بالاتر است.

سبحانی با اشاره به اینکه برای اتمام مقاوم سازی تمام روستا‌های استان باید ۴۰ هزار واحد دیگر مقاوم سازی شود اظهار داشت: میزان مقاوم سازی در شهر‌ها و روستا‌های استان متفاوت بوده به طوری که در شهرستان مشگین شهر به دلیل تعداد بالای واحد‌های روستایی  ۲۵ درصد مقاوم سازی شده در حالی که در شهرستان‌های نیز، نمین، سرعین و خلخال بالای ۷۵ درصد مقاوم سازی شده است.

او افزود: ۳۸۰ روستای استان به دلیل واقع شدن در مناطق قشلاق و بحث مالکیت این اراضی  توسط منابع طبیعی و نیز روستا‌های خالی از سکنه و یا جمعیت مسن روستا و عدم توان مالی اصلا مقاوم سازی نشده بود که با تلاش‌های صورت گرفته طی یکسال گذشته این مشکلات مرتفع و مقاوم سازی در این روستا‌ها آغاز گردیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه روستا‌های واقع در حریم رودخانه و نیز واحد‌هایی که روی گسل قرار دارند در اولویت مقاوم سازی روستایی قرار دارند افزود: پیش بینی می‌شود با مقاوم سازی سالانه ۴ هزار واحد مسکونی طی ده سال آینده تمام واحد‌های روستایی مقاوم سازی شوند.

سبحانی از اعطای تسهیلات بلند مدت با سود ۵ درصد برای مقاوم سازی واحد‌های روستایی خبر داد و گفت: برای هر واحد روستایی در روستا‌ها و نیز در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر به جز شهرستان سرعین تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با ۵ درصد سود و بازپرداخت ۱۲ ساله و دو سال دوره تنفس پرداخت می‌شود.

او همچنین با اشاره به صدور ۹۶ هزار جلد سند روستایی گفت: در سال جاری دو هزار نفر برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی گردیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در سال ۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در قالب طرح هادی در روستا‌های استان صورت گرفته است تصریح کرد: برای این حجم آسفالت در حدود ۳۰ میلیارد تومان از محل قیر رایگان تامین اعتبار صرف گردیده است.

سبحانی با بیان اینکه در سال ۹۶ نیز ۵۲۰ هزار متر مربع از معابر روستایی آسفالت گردیده است افزود: در مجموع ۲ میلیون هزار متر مربع آسفالت در قالب طرح هادی روستایی عملیات آسفالت ریزی صورت گرفته است.

او با تاکید بر کمبود اعتبارات عمرانی طرح هادی روستای و اجرای کند و ناقص این طرح در روستا‌های استان خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۰ هزار و ۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار تنها در ۵۰۰ روستا طرح هادی روستایی اجرا گردیده است که برای تکمیل و اجرای این طرح در روستا‌های باقیمانده باید اعتبارات بیشتری به این بخش تخصیص یابد‌

انتهای پیام/د

مسکن ۵۳ درصد روستا‌های اردبیل مقاوم سازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.