سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی استان کرمانشاه برای تاسیس بازارچه مرزی سازان

استاندار کرمانشاه گفت: با بازگشایی مرزهای شوشمی و شیخ صله آمادگی داریم که بازارچه مرزی «سازان» راه تأسیس کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، استاندار کرمانشاه گفت: ثبت جهانی اورامانات تاثیر چشمگیری در توسعه منطقه در دو سمت مرز خواهد داشت.

او بیان کرد: آماده پذیرش مشارکت استان حلبچه در ثبت جهانی اورامانات هستیم. با ثبت جهانی اورامانات این منطقه شهرت بین المللی می‌یابد و میتواند منشأ تحولات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی مثبت در منطقه شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد:آماده انتقال تجارب مدیریت بحران زلزله به استانهای هم‌مرز خود در کشور عراق هستیم.

بازوند گفت: بازگشایی مرز «سازان» در تحکیم روابط دو استان کرمانشاه و سلیمانیه و حتی دو کشور تاثیر به سزایی دارد مردم دو استان کرمانشاه و سلیمانیه مشترکات فرهنگی متعددی دارند و از سعادت و خوشبختی یکدیگر خوشحال میشوند.

او افزود: با پیگیری های صورت گرفته مرزهای شوشمی و شیخ صله و‌ سومار به عنوان مرزهای مجاز مصوب شدند که رسمی شدن این مرزها باعث خوشحالی و شعف مردم دو طرف مرز شده است که برای تداوم حلاوت این موضوع باید امور اداری لازم را دو طرف سریعتر انجام دهنددر هفته آینده ما با حضور در نشستی با حضور معاون وزیر امور خارجه موانع عمده را برطرف خواهیم کرد. 

بازوند بیان کرد: با بازگشایی مرزهای شوشمی و شیخ صله آمادگی داریم که بازارچه مرزی «سازان» راه تأسیس کنیم.

او گفت: کرمانشاه از استانهای ثروتمند در منابع طبیعی و منابع انسانی، مرکز غرب کشور و نهمین کلانشهر ایران است که آماده ارائه خدمات چشمگیری در حوزه های مختلف مهندسی، عمرانی و آموزشی به استان های سلیمانیه و حلبچه است.

او افزود: آمادگی داریم که برای آموزش معلمین با طرف عراقی همکاری علمی و آموزشی داشته باشیم کرمانشاه از قطبهای کشاورزی کشور است و آمادگی داریم در زمینه کشاورزی مکانیزه با کشور عراق همکاری کنیمگردشگری از محورهای توسعه کرمانشاه است که ۴۲۰۰ اثر تاریخی دارد که ۲۵۰۰ مورد آن ثبت ملی شده و یک محوطه جهانی دارد.

بازوند بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ظرفیتی عظیم برای تعامل و توسعه توریسم درمانی است و افتتاح بیمارستان جدید پاوه میتواند نقطه عطفی در توریسم سلامت میان دو استان باشد. همچنین آمادگی داریم که پزشکان خود را برای ویزیت بیماران به استان های هم‌مرز عراق اعزام کنیم.

او گفت: در سال ۲۰۲۰ ، کرمانشاه میزبان کنفرانس بین‌المللی گردشگری روستایی و عشایری است که می‌تواند فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری اورامانات باشد.

 

انتهای  پیام/ز

 

دیدار استاندار کرمانشاه با استاندار حلبچه

برچسب ها: صادرات ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.