سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۷۱۱ درصدی کشف ماده مخدر شیشه در استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از رشد ۷۱۱ درصدی کشف شیشه در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سردارمهدی معصوم‌بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان امروز در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه در خصوص برخورد با باند‌های سرقت گفت: ۶۲ باند سرقت در شش ماه نخست امسال در سطح استان شناسایی و اعضای این باند‌ها دستگیر شدند که این آمار نشان می‌دهد دستگیری باند‌های سرقت ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

او افزود: قدرت کشف اموال مسروقه در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۲ درصد افزایش داشته است و فاصله بین وقوع و کشف با توجه به سرعت عمل پلیس پایین آمده که در این راستا بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با جاعلان گفت:در حوزه جعل ۳۰ درصد کاهش وقوع جرم وجود داشته که در این راستا ۲۳ باند جعل شناسایی دستگیر شده اند.


معصوم بیگی ادامه داد:اخیرا در حوزه مبارزه با احتکار بزرگترین انبار احتکار برنج که بیش از ۴۳۰ تن برنج در این انبار احتکار شده بود کشف شد.

او ضمن اشاره به رسالت پلیس در خصوص مبارزه با جرائم اقتصادی گفت: در راستای مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی در اصفهان تشکیل خواهد شد که ماموریت این پلیس برخورد موثر با جرایم اقتصادی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد:در حوزه راهنمایی و رانندگی با تلاش‌های انجام گرفته و ارتقا فرهنگ ترافیکی ۹درصد کاهش جان باختگان تصادف در شهر‌ها،۲۹ درصد کاهش جان باختگان موتور و افزایش ۸ درصدی جان باختگان عابران پیاده را شاهد هستیم.

معصوم بیگی ادامه داد:۴۳۱ نفر در ۶ ماهه نخست سال در استان اصفهان بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند و در حدود ۹ هزار نفر مجروح و مصدوم شده اند.

او تصریح کرد: ۴۵ درصد تصادفات سهم موتور سیکلت است، این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد بوده همچنین شاهد رشد ۳۳ درصد تصادف عابرین پیاده و درصدی۲۲ خودرو‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد:در حوزه برخورد با موتور سیکلت سواران بیشترین تخلف مربوط به عبور از پیاده رو است که شاهد رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

سردار معصوم بیگی در خصوص برخورد با خودرو‌های آلاینده هوا گفت:با خوردو‌های فاقد معاینه فنی برخورد جدی خواهد شد،۲۶ هزار خودرو دودزا متوقف و برخورد‌های لازم با این خودرو‌ها انجام شده است.

او ادامه داد:بیش از ۲۳ تن مواد مخدر در نیمه نخست امسال کشف شد که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، در این راستا پلیس با تمام قدرت با سوداگران مرگ مقابله خواهد کرد، در شهریور ماه امسال بالغ بر ۳ تن مواد مخدر در سطح استان اصفهان کشف شده که از این مقدار ۲۲۱ کیلوگرم در منطقه سمیرم و ۲۴۳ کیلوگرم در شهرستان نطنز بوده است همچنین شاهد رشد ۷۱۱ درصد کشفیات شیشه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به قدرت نیروی انتظامی در کشف جرائم سایبری گفت: در حوزه فضای مجازی ۱۴۸ درصد افزایش جرم را شاهد هستیم که با هوشیاری پلیس کشف جرم در فضای مجازی با ۱۰۸ درصد رشد مواجه است یعنی قدرت کشف پلیس در حوزه فضای مجازی ارتقا یافته است.

معصوم بیگی ادامه داد: کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب ۲۸۴ درصد، ۵۳ درصد کلاهبرداری رایانه‌ای و ۶۴ درصد مزاحمت‌های اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

او ادامه داد:در شش ماه نخست امسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ انجام شده که به طور میانگین در هر ساعت ۵۰۰ تماس با این مرکز برقرار شده است.


انتهای پیام/م

 

نشست خبری فرمانده انتظامی استان اصفهان

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.