مهم‌ترین حوادث امروز دهم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز دهم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کلاهبرداری به بهانه جشن نیکوکاری

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: مجرمان سایبری در ایام و مناسبت‌های مختلف نظیر بازگشایی مدارس و برگزاری جشن‌های نیکوکاری با انتشار پیام و تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی شهروندان را دعوت به شرکت در کمپین‌های جمع آوری کمک‌های نقدی کرده و از این طریق از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده) سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)) کمک‌های خود را واریز و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید هیچ سازمانی نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

او افزود: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که امکان پرداخت وجه بصورت آنلاین وجود دارد، در حالی که بیشتر این لینک‌ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: عده‌ای فرصت طلب در این گونه ایام با شگرد‌های خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاهبرداران با ارائه شماره‌های عابر بانک و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.
 

کشف ۱۸ راس دام مسروقه در"آران و بیدگل

سرهنگ "علی اصغرمحمدی" فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت احشام در یکی از مناطق شهرستان "آران و بیدگل" بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

او افزود: بلافاصله یک تیم مجرب از ماموران وارد عمل شدند و در کم‌تر از ۱۲ ساعت پس از وقوع سرقت سارقان را شناسایی کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی‌های بعمل آمده و طی یک ماموریت ضربتی ۲ سارق دستگیر شدند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه ۱۸ راس دام مسروقه از سارقان کشف شد بیان داشت: متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: از بین بردن فرصت‌های ارتکاب جرم زمینه وقوع انواع جرایم را از بین می‌برد که شهروندان می‌توانند با رعایت توصیه‌های پلیس از وقوع بسیاری جرایم پیشگیری کنند.
 

کاروان قاچاقچیان در شاهین شهر

سرهنگ "حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهراظهار داشت:در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه گروهی از قاچاقچیان بصورت کاروانی اقدام به حمل و جابجایی مواد مخدر و کالای قاچاق می‌کنند و قصد عبور از شهرستان "شاهین شهر" را دارند بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: بلافاصله ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و انتظامی شهرستان شاهین شهر وارد عمل شدند و ۳ سواری سمند را در این رابطه شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این ۳ خودرو ۳۸ کیلو و ۱۱۰ گرم تریاک، ۴۱ کارتن فیلتر هوا، یک کارتن لوازم یدکی خودرو، ۱۰ کارتن سیخ چوبی، ۶ کارتن شیرآلات، ۵ هزار و ۸۰ عدد کنترل تلویزیون خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر با اشاره به دستگیری ۴ قاچاقچی در این رابطه خاطر نشان کرد:ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
 

توقیف ۴۴ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اصفهان

سرهنگ" محمدرضا خدادوست" فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان دراین رابطه اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با خودرو‌ها و موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم، ماموران انتظامی طی روز گذشته در این شهرستان طرح‌های مختلفی رابه اجراء گذاشتند.

او با اشاره به توقیف ۱۸ دستگاه موتورسیکلت و ۲۶ دستگاه خودروی متخلف افزود: عدم استفاده ازکلاه ایمنی، آلودگی صوتی و نداشتن مدارک شناسایی، سرعت و سبقت غیرمجاز، نداشتن گواهینامه و مدارک ازجمله تخلفات رانندگان وسایل نقلیه بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان یادآور شد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

 

مهار آتش سوزی درختان در حاشیه زاینده رود

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در پی گزارش مردمی از وقوع این حادثه در ساعت ۱۰ و ۴۱ دقیقه صبح امروز به آتش نشانی نیرو‌های آتش نشان ایستگاه‌های پنج و ۲۰ مجهز به خودرو‌های اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: سهل انگاری در روشن کردن آتش موجب حریق این تعداد درخت اطراف پل غدیر شد که با تلاش ماموران آتش نشانی آتش اطفا و از بروز آن به اطراف جلوگیری شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار