سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکوردداران انجام ماموریت امداد و نجات ساحلی در استان‌های شمالی کشور را بشناسید

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان‌های رکورددار در انجام ماموریت‌های امداد و نجات در محیط‌های آبی را معرفی کرد.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات در سواحل دریای کاسپین (گلستان، گیلان و مازندران) در طرح ساحلی تابستان سال ۹۸ گفت: این طرح به مدت ۱۰۹ روز از نیمه خردادماه تا پایان شهریور ماه سال جاری انجام شد که در این مدت ۱۳ هزار و ۷۴۴ تن آسیب دیدند و از این تعداد ۱۸ درصد مربوط به عملیات‌های امداد و نجات و ۸۲ درصد مربوط به مراجعات حضوری افراد به پایگاه‌ها و پست‌های ساحلی بوده است.

وی به تعداد افراد نجات یافته به کمک عوامل امدادی هلال احمر در سواحل استان‌های گلستان، گیلان و مازندران اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۵۴۲ تن در عملیات امدادی نیرو‌های هلال احمر نجات یافته اند که از این تعداد یک هزار و ۴۸۳ تن در سواحل استان مازندران، ۵۰ تن در سواحل استان گیلان و ۹ تن در سواحل استان گلستان نجات داده شده اند.


بیشتر بخوانید؛ انجام بیش از ۱۲ هزار مأموریت در طرح امداد و نجات تابستان/ نجات بیش از هزار نفر در دریای خزر


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تعداد افرادی که در طرح امدادساحلی سال ۹۸ در سواحل دریای کاسپین دچار آسیب و مصدومیت شده اند، اشاره کرد و یادآور شد: تعداد کل مصدومانی که از سوی نیرو‌های هلال احمر امدادرسانی شده اند ۸ هزار و ۱۵۰ نفر بوده است که از این تعداد ۸ هزار و ۲۰ تن به صورت سرپایی مداوا و ۱۳۰ نفر نیز برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین عملیات هلال احمر در استان مازندران در محیط‌های آبی شهرستان‌های بابلسر، آمل و عباس آباد بوده است، تاکید کرد: بابلسر با ۱۹ درصد، آمل با ۱۷.۵ درصد، عباس آباد با ۱۱ درصد و تنکابن با ۱۰.۵ درصد، بیشترین ماموریت‌های امداد و نجات در محیط‌های آبی استان مازندران را به خود اختصاص داده‌اند.

سلیمی بیشترین ماموریت‌های امداد و نجات در محیط‌های آبی در استان گیلان را متعلق به شهر رشت، لنگرود و آستانه اشرفیه عنوان کرد و افزود: رشت با ۲۲ درصد و لنگرود و آستانه اشرفیه با ۱۳ درصد بیشترین ماموریت‌های امداد و نجات در محیط‌های آبی استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بندر ترکمن با انجام ۶۷ درصد از ماموریت‌های امداد و نجات در محیط‌های آبی، رکورددار انجام عملیات در استان گلستان بوده‌اند.

فعالیت یک هزار و ۲۹۰ پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار در طرح امداد و نجات تابستانه

وی با بیان اینکه در اجرای طرح امداد و نجات تابستانه یک هزار و ۲۹۰ پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار فعال بود، افزود: از این تعداد ۵۵۹ پایگاه ثابت، ۷۳۱ پست موقت و سیار بوده است و ۵ هزار و ۲۸۳ نفر روز نیروی عملیاتی برای اجرای این طرح فعالیت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره به کارگیری خودرو‌های عملیاتی برای اجرای طرح ۹۴ روزه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: یک هزار و ۴۳ دستگاه آمبولانس، ۴۵۶ دستگاه خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی عملیاتی، ۴۸۰ دستگاه موتور سیکلت، یک هزار و ۲۱۸ دستگاه سایر خودرو‌های عملیاتی، و ۲۴ فروند بالگرد برای اجرای طرح به کارگیری شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از امدادرسانی های هلال احمر در استان های سواحلی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.