سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری یادواره ۳۴ شهید معظم روستا‌های بخش وزینه سردشت

با حضور فرمانده سپاه سردشت یادواره ۳۴ شهید معظم روستا‌های بخش وزینه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سرهنگ محمدی اصل فرمانده سپاه سردشت در یادواره ۳۴ شهید معظم روستا‌های بخش وزینه با بیان اینکه دشمنان جنگ تمام عیار با همه تجهیزات پیشرفته و مدرن نظامی علیه ایران اسلامی آغاز کردند و می‌خواستند در سه روز خوزستان و ۷ روز تهران را تصرف کنند، گفت: جنگ نامتقارن، ناهماهنگ و نابرابر به ملت ما تحمیل کردند، اما غافل از اینکه ایرانی‌ها با آن شهامت، شجاعت، ایثارگری رشادت‌هایی که در جنگ انجام دادند و جانانه توانستند به مولا، امام و رهبر خود لبیک بگویند و از خاک، ایمان دفاع کردند.

سرهنگ محمدی اصل با بیان اینکه در قرون اخیر شاهد چنین جنگی نبودیم، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی هرچند در این جنگ خسارت‌های زیاد مالی و جانی دادند، اما با عزت و شرافت جانانه ایستادند و جنگیدند و یک وجب از خاک وطن خود را به دشمن ندادند.

او تصریح کرد: اگر امروز عظمت، استقلال، قدرت اقتصادی و نظامی داریم مدیون خون پاک شهدا هستیم و آنان بودند که به ایران اسلامی اقتدار و عزت داده اند.

محمدی اصل در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از بسیج سازندگی سپاه سردشت به عملکرد آن اشاره و گفت: بسیج سازندگی سپاه سردشت با اقدامات خوب و مناسبش توانسته از لحاظ عملکرد مقام نخست استان را کسب کند.

او عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۲۷ طرح عمرانی و اشتغالزایی در راستای مردم یاری و محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سید الشهدا در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار و مرزی شهرستان اجرا شده است و تا پایان سال ۴۸ طرح دیگر در ۴۰ روستا نیز اجرا خواهند شد.

گفتمان مقاومت گفتمان جدید بین المللی ملت ایران اسلامی است

فرماندار سردشت ضمن یاد و خاطره شهدای معظم انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس مقطع اوج افتخارات کشور جمهوری اسلامی است که ملت آن توانستند با دستان خالی در مقابل استکبار و ایادی آن بایستند.

اقصی نخشی پور با بیان اینکه ملت ایران اسلامی با اتحاد و یکپارچگی و با ایمانی که داشتند گفتمان جدیدی در سطح بین الملل ارائه دادند، افزود: گفتمان مقاومت گفتمان جدید ملت ما در سطح بین الملل بود و ایران اسلامی نماد ایثار، فداکاری، شهادت و استقامت است.

امام جمعه سردشت نیز در این مراسم با اشاره به جنگ دفاع مقدس در مناطق مرزی و دفاع جانانه مرزداران از خاک و وطن خود، گفت: لازم نبود در سردشت و روستا‌های مرزی سنگر ساخته شود، چون مردم خانه‌های خود را سنگر کرده بودند و بدون اینکه یه لجظه خانه‌های خود را خالی کنند دوشا دوش و همراه برادران نظامی در مقابل دشمن ایستادند و جنگیدند.

ماموستا محمد واوی با اشاره به شهادت ۳۴ تن از روستاییان منطقه، افزود: دشمن این مردان جنگ، بویی از انسانیت و اخلاق نبرده بود و ناجوانمردانه و بی رحمانه حمله می‌کرد ومناطق را بدون در نظر گرفتن حق و حقوقی به توپ و تانک می‌بست.

او با اشاره به انسداد مرز و غیر فعال شدن بازارچه‌های مرزی و کاهش درآمد مرزنشینان و وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی و بیان اینکه مردم با نثار عزیزان خود انتظاراتی دارند خواستار توجه ویژه مسؤولان به این مناطق مرزی شد.

روستا‌های مرزی آلوتان، مزرعه، ساوان جدید، دولتو، دار مه کون، مام کاوه و داوود آباد از توابع بخش وزینه سردشت هستند که ۳۴ شهید والا مقام را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده اند.

روستای داوود آباد با جمعیت ۵۳۷ نفر و ۱۵۴ خانوار در ۳۰ کیلومتری سردشت واقع شده است.

 

انتهای پیام/م

 

یادواره شهدا در سردشت برگزار شد

برچسب ها: شهدا ، سپاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.