سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهدا گنجینه معنوی دفاع مقدس

مسؤول سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت : گنجینه معنوی دفاع مقدس و فرهنگ شهدا را باید به نسل آینده منتقل کنیم تا نسلی عاشورایی را تربیت کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن موحد مسؤول سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت : واژه دفاع مقدس الهام گرفته از آیه مبارکه و «اعدوالهم ما اسعتطم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم و آخرین من دونهم» است که به فرمان الهی مومنان باید برای دفاع از خود هر آنچه را که در توان دارند به‌کار گیرند آماده باشند تا دشمنان خدا و مومنین جرائت تهدید و هجوم به آنان را نداشته باشند.

او با اشاره به اینکه اگر به دوران هشت سال جنگ تحمیلی دفاع مقدس می‌گوئیم، گفت : دفاع مقدس دفاعی الهام گرفته از قرآن بوده که منطبق بر معیار‌های الهی، اخلاقی، انسانی و عقل و مشروع بوده است.

او گفت: معمولا بسیاری از جنگ‌ها که در دنیا رخ داده است در راستای زیاده‌خواهی، توسعه‌طلبی، غیراخلاقی، کشورگشایی، منفعت‌طلبی و با ماهیت تجاوزگری بوده است، ولی دفاع مقدس به این دلیل مقدس است که براساس آیات الهی ما برای دفاع از عقیده، آب و خاک و نوامیس خویش و از نگاه همه ادیان مشروع بوده و به فرماندهی امام خمینی (ره) بعنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی به پا خاستیم.

موحد با بیان این مطلب که ما در روز‌های آغازین نهضت و انقلاب بودیم و یک سنگ را به سمت کاخ شیشه‌ای دشمن پرتاب نکرده بودیم، که در مجامع بین‌المللی به عنوان مدرک جرم نشان داده شود، گفت: در طول تاریخ همواره یزیدیان زمان مقابل خط جبهه حق و آزادگان و حق‌طلبان بوده‌اند که این نبرد در طول خلقت بشر بوده و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خوهد داشت و در جنگ تحمیلی کسی که طرف مقابل ما بود فردی خیانتکار و فراری بود که با یک کودتاه یک‌سال قبل شروع جنگ تحمیلی و با حمایت آمریکا و حزب بعث به قدرت رسید.

این مسؤول افرود: در آن زمان رسانه‌های غربی در راستای سرکوب انقلاب اسلامی با تحلیل و مقالات توجیه‌گرانه برای تجاوز به جمهوری اسلامی صدام را تشویق می‌کردند و صدام که فردی جاه‌طلب و نوکر شیطان بزرگ بود با حمایت استکبار جهانی و کشور‌های وابسته منطقه جنگی بزرگ و گسترده را بر علیه ما به راه انداختن که در سال ۶۰ بودجه کمک‌های ارسالی به رژیم بعث صدام بیش از ۱۳ میلیارد دلار که با بودجه دفاعی چندین کشور برابری می‌کرد.

موحد گفت: جوانان پرشور عاشورایی با تبعیت از امام خمینی (ره) و در لبیک به امام خویش بدون هیچگونه چشم‌داشتی با نیروی ایمان برای مقابله با دشمن به میدان جنگ می‌شتافتند.

او گفت: در آن زمان که تمام دنیا به ۲ قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود جریان فرهنگی عظیمی به نام جمهوری اسلامی به‌وجود آمد که جوانانش با الهام از آیات الهی و در لبیک به امام خویش مقابله با دشمن با یک تکلیف الهی می‌دانستند و لذا یکی پس از دیگری قله‌های موفقیت را طی کردند و این حرکت عاشورایی برای آزادگان جهان الگو و آنان را به حرکت در آورد.

مسؤول سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه با بیان اینکه تفکر عاشورایی نقشه‌های دشمنان را در عراق، سوریه و یمن در هم پیچید که امروز جبهه باطل در تنگنا هستند، افزود: امروز این دشمنان هستند که باید تسلیم جبهه حق شوند و اگر ما دین خدا را یاری کنیم ما پیروز خواهیم شد و لازم است ما گنجینه معنوی دفاع مقدس و فرهنگ شهدا را به نسل آینده منتقل کنیم و تا نسلی عاشورایی را تربیت کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

فرهنگ شهدا را باید به نسل آینده منتقل کنیم

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.