سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش تعاونی‌های مرزنشین و صادراتی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،غفار محمدی دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه مشکل سرمایه در گردش را یکی از موانع اصلی فعالیت تعاونی‌های مرزنشین کرمانشاه دانست و گفت : این تعاونی‌ها به دلیل نداشتن سرمایه، طی دو سال اخیر سهمیه واردات کالایی که برایشان در نظر گرفته شده بود را از دست دادند.

او گفت : پیگیری‌های زیادی برای تامین سرمایه در گردش این تعاونی‌ها انجام دادیم و موضوع را در جلسه سفر اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان نیز پیگیری کردیم.

 دبیر اتاق تعاون کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش تعاونی‌های مرزنشین و صادراتی استان کرمانشاه به تصویب رسیده است.

محمدی گفت: قرار است طی هفته آینده ردیف محل تامین اعتبار این تسهیلات و بانک عامل آن تعیین شود تا بتوانیم تعاونی‌ها را برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی کنیم.

او نرخ سودی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده را نیز بین چهار تا شش درصد اعلام کرد.

دبیر اتاق تعاون کرمانشاه گفت: با تامین این اعتبار، ۴۰ تعاونی مرزنشین و صادراتی استان می‌توانند سرمایه در گردش کافی برای واردات کالا‌های اساسی داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه این تعاونی‌ها می‌توانند ۱۵ تا ۲۰ قلم کالای سهمیه‌ای را وارد کنند، گفت: این کالا‌ها شامل مواد غذایی، برنج، لاستیک خودرو و ... است.

او گفت: روند واردات کالا از طریق تعاونی‌های مرزنشین هم به معیشت مرزنشینان کمک می‌کند و هم نقش بسزایی در تامین کالا‌های مورد نیاز داخل کشور دارد .

 

 

انتهای پیام/د

از دست دادن واردات تعاونی‌ها به دلیل نداشتن سرمایه

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.