رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه گفت : مدارس به هیچ عنوان حق تامین لوازم تحریر دانش‌آموزان را ندارند و این کار تخلف است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عبدالرضا یاری رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه با بیان اینکه مدارس حق ندارند در تامین لوازم تحریر دانش‌آموزان دخالتی داشته باشند، گفت : این کار به نوعی فروش لوازم تحریر محسوب می‌شود و با کار واحد‌های صنفی تداخل دارد.

او با بیان اینکه انجام هرگونه فعالیت‌های خرید و فروش کالا در مدارس نیازمند اخذ مجوز است، گفت : هیچ مجوزی برای عرضه لوازم تحریر در مدارس نداریم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه گفت: در صورت مشاهده چنین تخلفی، به لحاظ تداخل صنفی که صورت گرفته اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مربوطه می‌توانند به موضوع ورود کنند.

یاری گفت: اگر مدارس دانش‌آموزان را ملزم به خرید لوازم تحریر از مغازه خاصی کنند تخلف بدتری شکل گرفته و مصداق فروش اجباری است.

او با بیان اینکه عرضه لوازم تحریر موضوع کاملا جدایی نسبت به عرضه کتاب و یا تامین پوشاک مدارس است که با تولیدی‌ها قرارداد بسته می‌شود، گفت: در این زمینه هماهنگی‌های استانی لازم انجام شده و دستگاه‌های مربوطه در جریان کار هستند، اما هیچ مجوز و هماهنگی در زمینه لوازم تحریر نداریم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه گفت: اگرچه تاکنون شکایتی در این زمینه نداشته‌ایم، اما اگر والدین تخلفی را در این زمینه مشاهده کردند می‌توانند با ما در میان بگذارند.

 

 

انتهای پیام/د

تخلف فروش لوازم تحریر در مدرسه

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.