سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخی قوانین مغایر توسعه گردشگری است

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه گفت: برخی قوانین، آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها مغایر توسعه گردشگری و نیازمند تغییر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سجاد سلطان زاده، سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه در جلسه هم اندیشی با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: به عنوان مثال سال گذشته در گمرکات بخشنامه‌ای اجرا شد که ازورود برخی خودرو‌های گردشگران ممانعت می‌کردند و این در حالی است که چنین بخشنامه‌هایی دافع گردشگر است.

او با تاکید به ضرورت مداخله وزارت میراث فرهنگی به مشکلات فعلی جذب و حضور گردشگران افزود: استان ارزروم با استان اردبیل ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد، اما در عمل برخی قوانین و مقررات ما مانع از ورود گردشگر می‌شود و نوعی نگاه منفی را نیز دامن زده است.

سلطان زاده تصریح کرد: نه تنها چنین فضایی نیازمند تغییر است بلکه در مقابل باید فرصتی فراهم ساخت تا خبرنگاران خارجی و تورلیدر‌ها به این استان سفر کرده و جاذبه‌های آن را در سطح گسترده معرفی کنند.

سرکنسول ایران در ترکیه با بیان اینکه همه مسئولان می‌خواهند توریست به ایران بیاید، اما در عمل باید شرایط فراهم شود، افزود: در عین حال می‌توان بسته‌های سرمایه‌گذاری را نیز به کشور ترکیه معرفی کرد.

او با بیان اینکه در ترکیه از آداب یک گارسون گرفته تا زیرساخت‌های وسیع حمل و نقل به مقوله گردشگری توجه دارد، اظهار کرد: چنین ظرفیتی باید مورد استفاده و الگوسازی قرار گیرد.

سرکنسول ایران در ترکیه به دلیل مسائل اقتصادی ترکیه به دنبال ممانت از خروج سرمایه است و با این وجود می‌توان اطلاعات پایه استان اردبیل در حوزه سرمایه‌گذاری را انتقال داد.

او حضور ایران و اردبیل در نمایشگاه‌های بین المللی را ضروری خواند و افزود: در چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان قابلیت‌های استان اردبیل را در سطح گسترده معرفی کرد.

سلطان زاده گفت: موضوع زمستان بیدار، ترکیب قابل توجه و زیبایی است که از سال‌ها قبل در ارزروم مورد توجه بوده تا جایی که با تاخیر بارش برف برخی کسبه، وضعیت خرید و فروش خود را در معرض تهدید می‌بینند.

سلطان زاده همچنین برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک منوط به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی را اقدام موثری دانست و افزود: در چنین رویداد‌هایی لازم است گروه‌های موسیقی و هنری حضور یابند.

انتهای پیام/ع

ضرورت حضور ایران و اردبیل در نمایشگاه بین المللی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.