سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت روسیه از فعال ۱۶ ساله محیط زیست برای سخنرانی در دوما

معاون اول رئیس کمیته منابع طبیعی مجلس سفلی روسیه با ارسال نامه‌ای به سفارت سوئد در مسکو از «گرتا تونبرگ» فعال ۱۶ ساله محیط زیست برای سخنرانی در مجلس دوما دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «واسیلی ولاسوف» معاون اول رئیس کمیته منابع طبیعی مجلس سفلی روسیه با ارسال نامه‌ای به سفارت سوئد در مسکو از «گرتا تونبرگ» فعال ۱۶ ساله محیط زیست اهل سوئد برای سخنرانی در مجلس دوما دعوت کرد.

ولاسوف همچنین در نامه‌ای جداگانه برای مالنا مارد، سفیر سوئد در روسیه، از وی خواست اطمینان حاصل کند تونبرگ این دعوتنامه را دریافت کرده است.

در بخشی از این نامه آمده است: «من از نگرانی‌های جوانان روسیه درباره مشکلات زیست محیطی جهانی آگاه هستم. می‌دانم که برای سیاستمداران بالغ چقدر دشوار است که حتی در مورد چنین موضوعات مهم و حیاتی مصالحه کنند. به عنوان نمایندگان نسل جوان، وقتی آینده ما در معرض خطر باشد، نباید سکوت کنیم و اجازه نخواهیم داد که مجازات انقراض ما را تهدید کند. به نوبه خود، از شما دعوت می‌کنم تا در هر تاریخی که برایتان میسر است در مجلس دومای روسیه برای جوانان روس سخنرانی کنید.»

تونبرگ در اعتراض به بی توجه دولت سوئد به مسائل آب و هوایی در سال ۲۰۱۸ به مدت سه هفته هر روز در ساعات مدرسه، مقابل پارلمان سوئد تحصن کرد. او ابتکار «جمعه‌ها برای آینده محیط زیست» را پایه گذاری کرد و هفته گذشته دانش آموزان بیشتر کشور‌های جهان در حمایت از او راهپیمایی جهانی در اعتراض به بی توجهی دولت‌ها به تغییرات اقلیمی برگزار کردند.

او به تازگی سخنرانی پرشوری در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل ایراد و رهبران سیاسی جهان را به عدم انجام اقدامات لازم متهم کرد.

مسکو در حالی از تونبرگ برای سخنرانی در دوما دعوت کرده که پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری فعالیت‌ها و سخنرانی‌های این نوجوان را به سُخره گرفته بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.