هزاران نفر در سوئیس با برگزاری راهپیمایی، خواهان پایان بخشیدن به استفاده از سوخت‌های فسیلی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، هزاران نفر از مردم سوئیس از طیف‌های مختلف سنی امروز در پایتخت سوئیس گرد هم آمدند و خواهان انجام اقدامات بیشتر برای محدود کردن تغییرات آب و هوایی شدند.

این اعتراضات که امروز شنبه در شهر برن، پایتخت سوئیس برگزار شد، بخشی از مجموعه اعتراضات هفتگی در سراسر جهان است که از حرکت «گرتا تونبرگ» دختر نوجوان ۱۶ ساله سوئدی فعال در امور محیط زیست، الهام گرفته شده است.

در تظاهرات امروز برن، معترضان خواهان پایان استفاده از سوخت‌های فسیلی در سوئیس شدند و از بانک‌های سوئیسی خواستند تا از حمایت مالی از شرکت‌هایی که نفت، گاز و زغال‌سنگ را استخراج می‌کنند، بپرهیزند.

تظاهرات هزاران نفر در سوئیس برای پایان بخشیدن به سوخت‌های فسیلی+ تصاویر

سازمان دهندگان این راهپیمایی اعلام کردند حدود ۲۵ هزار نفر از جوانان و افراد مسن به این راهپیمایی پیوسته اند. برخی از راهپیمایان پلاکارد‌هایی با مضمون «تکذیب کردن را متوقف کنید. زمین در حال مرگ است» و یا «سیاره شماره دومی وجود ندارد» در دست داشتند.

تظاهرات هزاران نفر در سوئیس برای پایان بخشیدن به سوخت‌های فسیلی+ تصاویر

پیشتر گرتا تونبرگ در یک سخنرانی در نشست سازمان ملل در نیویورک، نمایندگان کشور‌های حاضر را به کوتاهی در حفاظت از اقلیم متهم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
این ها چقدر بی درد هستند زنان وبچه ها بی گناه در حال قتل عام درمیانمار سوریه ویمن هستند این ها دنبال سوخت فسیلی وشکم سیری
آخرین اخبار