سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی:

صدور مجوز ساخت بنگاه‌های اقتصادی ۱۳۰ روز کاهش یافت

رمضان نژاد گفت:زمان صدور مجوز ساخت بنگاه‌های اقتصادی بخش کشاورزی از متوسط ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نشست مشترک سازمان شیلات و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مشترک حوزه آبزیان و همچنین بررسی چالش‌ها و مشکلات مرتبط با صدور مجوز‌های آبزی‌پروری با هدف هم‌افزایی در پیشبرد اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه، در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار شد.

 رمضان نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این نشست با اشاره به پیگیری‌های این سازمان در خصوص صدور مجوز واحد‌های تولیدی، گفت: در دوره جدید فعالیت این سازمان، زمان صدور مجوز‌ها از متوسط ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافته که مطابق بند (۳) ماده (۲۷) برنامه ششم توسعه، مجوز و پروانه ساخت بنگاه‌های اقتصادی بخش کشاورزی باید ظرف ۱۵ روز صادر شود.

وی افزود: در راستای اجرای این ماده قانونی و شفافیت در عملکرد دستگاه‌ها در حوزه صدور مجوزها، زمان پاسخ‌دهی و استعلامات، شفاف‌سازی به طور کامل انجام و سهم هر دستگاه در این خصوص مشخص شده است.

رمضان نژاد ادامه داد: یکی از تکالیف مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی، پشتیبانی اجرایی و فنی از برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی است که نزدیک کردن میانگین‌های عملکرد واحد‌های تولیدی به میزان رکورد‌ها و عملکرد‌های تولیدی نمونه استانی و ملی از جمله مهمترین برنامه‌های سازمان در این دوره است که به همین منظور با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و تعاونی‌های فعال بخش کشاورزی پیگیر تحقق آن هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان یک سازمان دانشی و توسعه‌ای، درصدد است موجبات دانش بنیان شدن و بهره‌ور شدن واحد‌های تولیدی را از طریق گسترش تعاملات سازنده و افزایش همگرایی‌ها و کاهش سایش‌ها فراهم کند.


بیشتر بخوانید: بی مهری مسئولان نسبت به کشاورزان/اعطای مشوق صادراتی به محصولات باغی اندرخم یک کوچه باقیست


رمضان‌نژاد ادامه داد: سازمان نظام مهندسی به عنوان دروازه ورود سرمایه به بخش کشاورزی، سعی بر بهبود فضای کسب و کار و اصلاح فرآیند صدور مجوز واحد‌های تولیدی در بخش کشاورزی دارد.

مشکلات حوزه آبزی پروری در حال رفع شدن است

در این نشست، عبدالحی معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: برنامه ما ایجاد و توسعه تعاملات سازنده برای انجام برنامه‌ها و طرح‌های مشترک در حوزه شیلات و آبزی‌پروری است.

عبدالحی ضمن قدردانی از اقدامات سازمان نظام مهندسی در خصوص اصلاح فرآیند صدور مجوز واحد‌های تولیدی، اظهار کرد: عمده مشکلات در حوزه آبزی‌پروری و شیلات به سازمان شیلات مربوط می‌شود که پیگیر برطرف شدن مشکلات مربوطه هستیم.

وی ادامه داد: طرح‌های توجیهی باید ساماندهی شده و طبق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، طرح‌های ارزیابی فنی و اقتصادی تهیه شده توسط مشاوران دارای صلاحیت و رتبه‌بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، برای صدور پروانه و اخذ تسهیلات کافی بوده و نیازی به ارزیابی مجدد طرح‌ها نیست.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران افزود: یکی از وظایف ما افزایش آگاهی تولیدکنندگان و توانمندسازی فعالان حوزه آبزی‌پروری است که باید در قالب برنامه‌های مشترک نسبت به موضوع اقدام شود.

در این نشست، مدیران کل شیلات و رییس سازمان نظام مهندسی استان‌های هرمزگان، گلستان، بوشهر و خوزستان مسائل و مشکلات مربوط را مطرح کردند که پس از بحث و بررسی، راهکار‌های مورد نظر ارائه شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.