سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبرداد؛

ثبت ۱۲ وقف جدید در استان یزد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ وقف جدید در استان یزد به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: در شش ماهه‌ نخست امسال تاکنون ۱۲ وقف جدید در استان یزد به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام زارع زاده افزود: بزرگترین وقف ثبت شده در استان مربوط به وقف یک باب منزل مسکونی به ارزش ۲۰ میلیارد ریالی برای حمایت از کودکان سرطانی، فرزندان آسمانی و اولاد واقف و همچنین حمایت از محیط زیست است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: نصب دستگاه آبسردکن، وقف زمین برای ساخت مسجد و حسینیه و نذورات مواد غذایی در ماه‌های خاص و ... از جمله بیشترین وقف های واقفان استان یزد است.

حجت الاسلام زارع زاده بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و افزود: امروزه وقف یکی از بازو‌های پر توان برای رفع مشکلات مردم و احسان بی منت، انفاق بی ریا، صدقه جاریه و چشمه همیشه جاری است که قرآن کریم به عناوین مختلف آن را مورد تاکید قرار داده است.

او تصریح کرد: امروز نیاز‌های جدیدی از قبیل فن آوری و تکنولوژی، بهداشت و درمان، تحصیل کودکان و ... وجود دارد که می‌تواند به وسیله واقفان خیراندیش وقف شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: با توجه مشکلات اقتصادی که برای عموم مردم وجود دارد، بهترین روش برای اینکه عموم مردم از صدقه جاریه فیض ببرند، وقف مشارکتی است.

حجت الاسلام زارع زاده در پایان، از آزادی ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد از محل نیات خیریه مطلق موقوفات استان یزد به ارزش ۱۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

انتهای پیام/ت

وقف یکی از بازو‌های پر توان برای رفع مشکلات مردم است

برچسب ها: سازمان اوقاف ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.