سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکسازی مسیر تردد زوار عتبات از کنگاور تا خسروی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از پاکسازی مسیر تردد زوار عتبات از کنگاور تا خسروی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : تمامی واحد‌های تابعه به خصوص واحد‌هایی که در مسیر تردد زوار اربعین قرار دارند، برای حفظ محیط زیست و جمع آوری پسماند اعلام همکاری کرده اند.

او گفت : نیرو‌های این سازمان و سازمان‌های مردم نهاد در قالب پاکبانان محرم در جمع آوری زباله و فرهنگ سازی زیست محیطی فعالیت خواهند داشت.

این مسئول از ارائه آموزش به ۱۸۰ نفر از مداحان برای حفظ محیط زیست و عدم استفاده از ظروف پلاستیکی که موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم می‌آورند، خبر داد.

او گفت: از ابتدای ماه محرم نیز به ۱۲۰ نفر از بانوان مداح آموزش‌های لازم درباره عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه و به استناد آیات و روایات توجه به محیط زیست یادآوری شد.

یاوری گفت: در حال حاضر به صورت محدود در برخی واحد‌های تابعه از زندانیان با جرائم مالی برای پاکسازی مسیر تردد زوار اربعین استفاده می‌شود با این حال در صورت همکاری دستگاه قضایی امکان به کارگیری زندانیان بیشتر و ارائه آموزش به آن‌ها فراهم است.

او از برپایی موکب اربعین در اداره محیط زیست شهرستان قصرشیرین خبر داد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد اربعین در زمره کمیته‌های اصلی نبوده، ولی نهایت همکاری را برای خدمت رسانی به زوار اربعین به عمل می‌آورد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از برگزاری نشست با شورای هماهنگی تشکل‌های مذهبی در خصوص عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی خبر داد و گفت: آموزش‌های زیست محیطی توسط پایگاه‌های بسیج کارمندی در ایام اربعین ارائه خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه تبلیغات محیطی مبنی بر لزوم حفظ محیط زیست نیز صورت گرفته است، گفت: بنر‌های اطلاع رسانی حاوی پیام‌های زیست محیطی در طول مسیر زوار نصب شده است .

 

 

انتهای پیام/د

آموزش زندانیان برای پاکسازی محیط زیست زوار مسیر تردد زوار اربعین

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.