سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده یوزپلنگ ایرانی در قصر شیرین

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت : سال گذشته نیرو‌های ارتش مستقر در قصرشیرین اعلام کردند که یوزپلنگ ایرانی را در این منطقه مشاهده کرده اند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریدون یاوری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت : سال گذشته نیرو‌های ارتش مستقر در قصرشیرین اعلام کردند که یوزپلنگ ایرانی را در این منطقه مشاهده کرده اند و محیط بانان نیز شواهدی از حضور این گربه سان در معرض انقراض را مشاهده کردند.

او گفت : به همین دلیل محیط بانان دوربین‌های تله‌ای خود را در منطقه کار گذاشتند که تاکنون این دوربین‌ها موفق به ثبت تصویر یوزپلنگ ایرانی در قصرشیرین نشده اند.

او گفت: علاوه بر مشاهده یوزپلنگ‌های ایرانی توسط مردم بومی شواهد حضور آن نیز دیده شده است، اما در صورتی که تصویر یوزپلنگ ایرانی در قصرشیرین ثبت شود، برای نخستین بار وجود این گونه نادر جانوری در استان و غرب کشور اثبات خواهد شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست افزود: سازمان محیط زیست برنامه ویژه‌ای را تحت عنوان «عمل» به منظور حفاظت از پلنگ و یوزپلنگ ایرانی در دست اجرا دارد که به زودی این برنامه را در کرمانشاه نیز اجرایی خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/د

یوزپلنگ ایرانی و گربه سان در معرض انقراض مشاهده شد

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.