سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه جامع روابط کار

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: کارگران و کارفرمایان جهت احراز هویت از سامانه جامع روابط کار بهره مند می شوند.

 رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: به منظور مدیریت و نظارت هرچه بیشتر به اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار کشور از طریق الکترونیکی نمودن فرایند‌های حوزه روابط کار در محدوده مشمولین قانون کار«سامانه جامع روابط کار» راه اندازی شده است.

او با اشاره به اینکه این سامانه یکی از اساسی‌ترین پروژه‌ها با اهداف متعدد از قبیل توسعه دولت الکترونیک، ارتقای کیفیت، ارائه خدمات و افزایش رضایت جامعه هدف خواهد بود. افزود: سامانه جامع روابط کار در حال استقرار وراه اندازی بوده ودر سراسر کشور مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

رکنی با بیان اینکه  از آنجا که بهره برداری از این سامانه  به احراز هویت کارگران  و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان دولت می‌باشد؛ ادامه داد:کارگران وکارفرمایان برای انجام امور مربوط به احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه وثبت نام نموده و نام کاربری ورمز عبور خود را  به منظور هویت در سامانه جامع روابط کار از دفاتر پیشخوان دولت دریافت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح فرایند ثبت نام در سامانه جامع روابط کار گفت: از طریق درگاه پیشخوان دولت کارگران وکارفرمایان  (متقاضی خدمت) به دفاتر پیشخوان با ارائه اصل کارت ملی (داشتن شماره تلفن ثابت به همراه کد پستی وآدرس دقیق منزل) مراجعه می‌کنند.

او اظهار کرد: دفاتر از طریق سامانه ثبت احوال احراز هویت می‌کند و اطلاعات متقاضی در سامانه ثبت می‌شود. بعد از ثبت، پیام اگر موفقیت آمیز بود از طریق کارت بانکی متقاضی مبلغ ۵۰۰۰ تومان برای ثبت نام کارگران ومبلغ ۶۰۰۰ تومان برای کارفرمایان حقیقی وحقوقی (بنابر اعلام انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت) در سامانه اخذ می‌شود.

رکنی ادامه داد: نام کاربری و رمز عبور برای متقاضی (کارگروکارفرما) از طریق سامانه پیامک می‌شود ونام کاربری ورمز عبور مخصوص متقاضی است وبایستی آن را حفظ کنند و در اختیار شخص دیگری قرار ندهند.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مراجعین می‌توانند در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب، با شماره تلفن ۳۲۲۳۷۷۱۳ انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت ویا با شماره ۳۲۴۰۰۱۱۴ الی ۱۱۶ داخلی ۲۱۱ و ۲۱۲ (اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی) تماس بگیرند تا مشکل رفع شود.

انتهای پیام / ط ا

سامانه جامع روابط کار راه اندازی می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.