سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز فرماندهی عملیات‌های هوایی آمریکا از قطر به کارولینای جنوبی تغییر یافت

آمریکا مرکز فرماندهی مشترک عملیات‌های هوایی ارتش خود را بعد از ۱۳ سال از مقر العدید در قطر از بیم ایران به پایگاه هوایی شاو در کارولینای جنوبی منتقل کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشنگتن پست، آمریکا مرکز فرماندهی مشترک عملیات‌های هوایی ارتش خود را از مقر العدید در قطر با یک تغییر تاکتیکی بسیار مهم به پایگاه هوایی شاو در کارولینای جنوبی منتقل کرد.

ایالات متحده به مدت بیش از ۱۳ سال از یک ساختمان در کشور کوچک قطر برای فرماندهی جنگنده‌ها، پهپادها و دیگر تجهیزات نیروی هوایی خود در خاور میانه استفاده می‌کرد.

روز شنبه در حالی که ۳۰۰ هواپیمای آمریکایی در مناطق مختلف خاورمیانه از جمله سوریه، افغانستان و خلیج فارس روی هوا بودند، صد‌ها صندلی مربوط به مقر فرماندهی عملیات‌های هوایی العدید در قطر خالی بودند.

این عملیات از پیش اعلام نشده برای اولین بار بود که از خارج از منطقه انجام می‌شد. مرکز فرماندهی عملیات هوایی ارتش آمریکا در سال ۱۹۹۱ در جریان جنگ خلیج فارس در عربستان ایجاد شده بود.

واشنگتن پست نوشت تحلیلگران می‌گویند که در صورت افزایش تنش‌ها با ایران، این احتمال وجود دارد که این مرکز فرماندهی مورد هدف قرار بگیرد و تضمین کمی وجود دارد که بتوان از آن دفاع کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
البته شاید این ظاهر امر باشد
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
لطفا برد موشک هامون بیشتر کنید تا در صورت هرتجاوزی پایگاه شاوویی براشون نزاریم
رضا
۰۹:۲۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
ایالات متحده آمریکا در دفاع از مهم ترین و حساس ترین پایگاههای خود بسیار محتاط و عاجز است آنگاه حکام گاو وهابی و سلفی تکفیری عربستان و امارات با علف شیرین آمریکا(قدرت دلار)+(صدور نفت)دلخوش کرده اند تا مدتها با همین دو موءلفه سالیان سال بود که کشورهای منطقه غرب آسیا را مورد آزار و اذیت قرار میدادند.....و رهبران سیاسی انصارالله وفرماندهان عالیرتبه یمن تمام معادلات منطقه ای را نه تنها در غرب آسیا بلکه در کل جهان بهم زدند آن هم تنها با قطع صدور 50%صادرات نفت و گاز عربستان....و این است تمام هیمنه و قلدرمآبی آمریکا در منطقه خاورمیانه که امام خمینی رحمت الله علیه چندین دهه قبل به نتایج امروزمنطقه ما رسیده بود و بر همین اساس قاطعانه فرموده بود که:" آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند."........بعد از گذشت چندین دهه تازه رزمندگان یمن هیمنه پوشالی آمریکا را برای جهان عریان و آشکار کردند خداوند نور بر مزار امام خمینی رحمت الله علیه بریزد و با ائمه اطهار محشورش نماید.......