رأی الیوم در گزارشی با اشاره به عملیات «نصر من الله» نیروهای مقاومت یمنی در محور نجران، پیروزی را از آنِ جنبش انصارالله دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به عملیات کم‌نظیر و گسترده نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نجران واقع در جنوب عربستان که به هلاکت، زخمی شدن و اسارت هزاران نظامی سعودی و مزدورانشان و به غنیمت گرفته شدن صد‌ها دستگاه خودروی نظامی و زرهی منجر شد، نوشت: جنگ در یمن به پایان خود نزدیک می‌شود و در چنین شرایطی برگزاری مذاکرات محرمانه بین عربستان و یمن برای پایان دادن به جنگ، تعیین حجم غرامت‌ها و ماهیت روابط آتی دو طرف یعنی جنبش انصارالله از یک طرف و ائتلاف سعودی و اماراتی بعید نیست.

جنگ یمن کمر آل‌سعود را شکست

رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: سخنان سرتیپ یحیی السریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن مبنی بر اینکه این نیرو‌ها با اجرای عملیات کم‌نظیر و گسترده‌ای به نام «نصر من الله» در محور نجران که به دلایلی بزرگترین عملیات از زمان آغاز تجاوز عربستان به یمن به شمار می‌رود برای ما غافلگیرکننده نبود. نیرو‌های یمنی موفق شدند یک دسته کامل از نیرو‌های ارتش عربستان را به اسارت گرفته و صد‌ها دستگاه خودروی نظامی و زرهی آن‌ها را به غنیمت بگیرند و صد‌ها کیلومتر از اراضی این منطقه را آزاد کنند. یحیی السریع چند هفته قبل در حین اجرای عملیات بقیع و خریص با روزنامه رأی الیوم تماس گرفت و اعلام کرد بیانیه‌ای رسمی درباره این عملیات بزرگ که از سه ماه پیش در حال اجراست، صادر خواهد شد.

سرتیپ «ترکی المالکی» سخنگوی نظامی سعودی تاکنون از اظهارنظر درباره این عملیات و حتی نوشتن یک سطر در این خصوص خودداری کرده است، اما خبر‌های غیررسمی درزیافته در عربستان که خبرگزاری بلومبرگ آمریکا منتشر کرده است از احتمال موافقت مقامات رسمی در ریاض با آتش بس جزئی خبر داده است که این تأیید می‌کند سعودی در حال رسیدن به این باور است که می‌بایست حتما به جنگ یمن پایان داده شود تا خسارات کاهش یابد و به فرسایش‌های بسیار هزینه‌بر مادی و انسانی پایان داده شود.


بیشتر بخوانید: عملیات بزرگ "نصر من الله"/ یمنی‌ها هزاران مزدور ائتلاف سعودی را به اسارت گرفتند


در ماه‌های گذشته خصوصا پس از سه حمله بزرگ به تأسیسات نفتی عربستان که تازه‌ترین آن حمله به منطقه بقیق به عنوان مهمترین مرکز صنایع نفتی عربستان و تعطیلی پالایشگاه ها، توقف پالایش نفت و گاز و کاهش تولید نفت به میزان پنج میلیون بشکه در روز به علت آتش سوزی‌های گسترده در نتیجه حملات موشکی و پهپادی، کفه ترازوی جنگ به نفع ائتلافی که جنبش انصارالله یمن رهبری آن را بر عهده دارد، تغییر کرده است.

جنبش انصار الله یمن از آتش بس یک جانبه خبر داد تا فضای مناسبی برای مقامات عربستان ایجاد شود تا با عقب نشینی از مواضع خود، بر سر میز مذاکرات بنشینند و به جنگ در یمن پایان دهند و آنچنان که گفته می‌شود همچون امارات نیرو‌های خود را از این کشور خارج کند، اما تاکنون هیچ اقدام رسمی و علنی از طرف ریاض صورت نگرفته است.

جنگ یمن کمر آل‌سعود را شکست

به طور حتم، اطلاعاتی که یحیی السریع دیروز فاش کرد و باعث تقویت موضع قدرتمندانه جنبش انصارالله در جنگ یمن شد باعث تسریع دستیابی به یک راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز برای جنگ در یمن خواهد شد؛ جنگی که مشخص شده است ائتلاف به فرماندهی عربستان با گذشت تقریبا پنج سال از فرسایش مادی و انسانی و با توجه به درخواسته‌های مجامع بین‌المللی از عربستان برای پایان دادن به حمله و کشتار یمنی ها، از آن پیروز خارج نخواهد شد.

جنبش انصارالله یمن مقاومت کرد و اصول و قواعد درگیری را به نفع خودش تغییر داد و در حال حاضر دست برتر را در اختیار دارد. این جنبش با حمله به عمق عربستان (بیشتر بخوانید)، خسارات مادی فراوانی به بخش مهم و حساس عربستان یعنی بخش نفت که بیش از ۹۵ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می‌دهد وارد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
الحمدلله که یمن موفق شد .وعده خدا راست هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
مرگ.بر.ال.سعود.مرگ.بر.اسراایل
Iran (Islamic Republic of)
اصغرکاظم زاده
۲۳:۰۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
نصرمن الله خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
Zaker
۲۲:۴۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر ال سعود ظالم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۱:۳۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
خدا قوت برادر یمنی پیروز باشید انصارلله مرک بر ال صعود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
این وهابی های سعودی خیلی بد بخت هستند حقتانه ترامپ. شمارو بدوشه اخه مگه می تونید با ال علی در بیفتید بخدا نابود می شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
کمرشون بشکنه ان شاالله...نصف بشن به حق علی
Iran (Islamic Republic of)
الله اکبر
۱۸:۰۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ریشه آل سعود باید از بیخ کنده شود هرچه امت اسلامی می کشه از دست این آل سعود خبیث است
Iran (Islamic Republic of)
فردایی بهتر
۱۷:۵۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ایران با سامانه بومی پیشرفته ترین پهباد امریکا رو میزنه

به گفته خودشون پهباد ایرانی از پیشرفته ترین سامانه دفاعی امریکایی عبور میکنه


اونوقت ال سعود که در مقابل یمن درمانده شده
واسه ایران شاخ شونه میکشه.


ای ال سعود خائن
جنگ فقط ادوات نظامی نیست
جنگ اراده و غیرت و تعصب میخواد که شما ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
این حق یمن است که جلو متجاوزان ایستادگی کند.
Iran (Islamic Republic of)
شکارچی
۱۶:۳۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
یمن فتح عربستان را آغاز کرد...... السقوط.......... چندصباحی دیگر در ریاض......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
سلام یعنی برای یک واحد نظامی فاجعه است که در یک عملیات3000نفر اسیر بده یا جنگ کردن بلد نیستن یا مثل منافقین راست جاده راگرفتن دارن میرن.افرین برغیرت الحوثی ها ومردم یمن فقط بن سلمان مونده که اونم اسیر می کنن
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۶:۰۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
شمارش معکوس فتح ریاض توسط یمن. مگراینکه سعودی آتش بس بده تا چند صباحی دیگر باشندو............
United Arab Emirates
آرمان
۱۴:۴۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
خدلوند به بازوانتان ای مجاهدان راه حق قوت ببخشد . درود برمجاهدان یمنی .گر در یمنی پیش . پیش منی گر در یمنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
آفرین بر نیروهای یمنی خدا قوت این از خدا بی خبرها را تار و مار کنید خدا با شماست
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۳:۴۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
آل سعود نه تنها در تجاوز به یمن سیلی محکم خورد و خواهد خورد بلکه موجودیت خود را با این جنایت صهیونیست مآبانه در معرض خطر جدی قرار داده است و نتایج آن به مرور در حال آشکار شدن است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
یا علی بگو ای مظلوم خدا هوامنو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
پیروزی نزدیک است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ان شاءالله..... الیس الصبح بقریب؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
بر اساس آموزه های قرآنی ومنطق و تجربه مقاومت اگر آل سعود بخواهد دست از شرارت وجنایت علی ملت بی پناه و ستمدیده یمن بردارد باید ضربات مهلک تری بر پبکره نظامی،فرودگاهی ومخصوصا اقتصادی او وارد شود تا چاره ای جز تسلیم ،صلح و دست برداشتن از محاصره و قتل عام مردم مظلوم یمن نداشته باشد ای انصار الله یمن پیروزی کامل در چند قدمی شماست براحتی کوتاه نیایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
هر گی با ال علی در افتاد ور افتاد....
قرار بود یمن دست خالی رو یگ هفته ای بگیران ولی نمیدونستن چه بلای در انتظارشونه
خدا پشت پناهی مردوم ستم کشیده یمن است.
Iran (Islamic Republic of)
رامين
۱۲:۰۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
عربستان سرباز نداره ، مزدور اجير مي كنه ، اونوقت مياد ايران رو تهديد مي كنه . اين جنگ ، جنگ اعتقاده . يك طرف اعتقاد به خدا داره و يك طرف اعتقاد به آمريكا و تجهيزات مدرن آمريكا . ادواردو آنيلي با ديدن مصاحبه قديري ابيانه سفير ايران در ايتاليا كه با اين جمله شروع كرده بود . به نام خداوندي كه قوي تر از بمبهاي هسته ايست . به نام خدايي كه نيرومندتر از ناوهاي جنگي و هواپيماهاي جنگي است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ای بشکنه کمری که مظلومی رو به خاک و خون میکشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
خدا توانتان را بیشتر کند و بر وهابیت بتازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
هرچی دنیای اسلام می کشد از دسیسه های این خاندان پلید است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
گاو شیرده شیرهایش تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۲۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
بن سلمان !!! الان واقعا آمریکا کجاست (خصوصا ترامپ) ! تسلیحات آمریکائی که ملیاردها براش پول دادید الان کجان !! حتما نگه داشتید برای روزمبادا! آخه این نادانها(آل سقوط) فکر کردن آمریکا میاد گاوشیرده خودش را زود از دست بده ! آمریکا کم کم تسلیحاتی بهشون میده که کارائی کمتر و بخصوص فقط با کارشناسان نظامی خودش بتونه ازشون استفاده کنه(تو عربستان) چون اگه یکباره تسلیحات فوق پیشرفته را بهشون میداد که دیگه شیری درکار نبود! یه مشت تسلیحات بهشون میندازه و بعد که میبینن کارائی ندارن دوباره آمریکا میگه باید این و اونو و.. هم داشته باشید (یعنی ازمابخرید) تا بتونید استفاده کنید . و اصلا آمریکا چون این ملخ خورها را میشناسه ، هیچ موقع نمیاد اونها را کاملا مجهز کنه ، حالا هرچقدر هم که پول بدن ! چون هم منبع درآمد به این خوبی را از دست میده وهم میدونه اعتباری به اینها نیست و شاید جو گیر شن و برای خود آمریکا هم شاخ وشونه بکشن !! امان از آدم بی رگ و بی غیرت !!! خود عربستان با این ثروت اگه تا حالا روی پای خودش ایستاده بود به خیلی چیزها رسیده بود! یمن فقیر ترین کشور عربی ببین به کجا رسیده و اینها به کجا !!
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی
۱۸:۵۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
زنده باد انصارالله مرگ ب ر آل سقوط باحترام جناب احمدی بنده با تحلیل شما از این جهت که امریکا عربستان را کاملا تجهیز نکرده مخالفم اتفاقا عربستان کاملامجهز است دلیل شکست را جای دیگه جستجو کرد یک تجهیزات آمریکا با تبلیغات گنده شده درواقع کاراییهای که ادعا میشود را ندارد دوم استفاده از تجهیزات هم عر ضه میخواهد که عربستان ندارد سوم یاری خدا راهم در نظر بگیریم راجع به تجهیزات مگر آمریکا پاتریوت نداه به عر بستان مگه انواع جنگنده دراختیار ندارد عربستان مگر ونواع موشک نه تنها آمریکایی بلکه انگلیسی آلمانی فرونسوی حتی روسی در اختیار دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
آخه بچه پررو، بن سلمان، تو که عرضه نداری از خودت دفاع کنی برای چی همچی غلطی می کنی به حریم همسایه دست درازی می کنی؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
چون نادونه...دست خودش که نیست..نمیفهمه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ای رزمندگان تحت امر ارتش و فرماندهان عالی قوای مقاومت یمن و ای رهبران سیاسی انصارالله: حال که دشمنان شما رو به استیصال و اضمحلال هستند این خیانت به خون شهداء یمن است که جنگ را متوقف کنید و نصرت وعده داده شده خداوند را که در حال اعطا و تحقق شدن به ملت یمن است رها کنید و عقب نشینی کنید و جنگ برده را و نصرت بدست آمده را به دشمن در حال احتضار واگذار کنید چنانچه این امر بنا به صلاحدید و مصلحت رهبران سیاسی انصارالله و فرماندهان عالی قوای مقاومت خواست انجام بگیرد تقاضای عاجزانه داریم با آخرین حملات سنگین جبران ناپذیر در آخرین لحظات تلافی جویانه و متقابل به مثل به نقاط حیاتی و حساس دشمنان مانند تاسیسات آرامکو همراه باشد بطور مثال با نابودی تاسیسات کل آب و برق در هر دو کشور امارات و عربستان - بنادر صادرات و واردات مهم در هر دو کشور فرودگاه های بین المللی و تخریب تاسیسات زیر بنائی در این فرودگاهها............ تا دشمنانی که 5سال تمام زیرساخت های کشوریمن را نابود کردند چنان زیرساخت هایشان با آخرین حملات نابود شود که تا 5-6سال نیاز به تعمیرات و بازسازی داشته باشند مجانی مصالحه نکنید مجانی جنگ را متوقف نکنید به خون شهداء مظلوم یمن و کودکان بیگناه و مظلوم یمن خیانت نکنید دشمنان یمن در ورطه نابودی و استیصال و افول قرار دارند نصرت وعده داده شده خداوند در حال تحقق است...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
تنبیه و تعقیب متجاوز تا قلب ریاض
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۵۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
احسنت بر غیرت انصارالله و ارتش یمن. این سگهای سعودی وهابی رو به درک واصل کنید.
خدا پشت و پناهتان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
تو رو خدا عکس این قاتل را نذارین بالای سایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ای خدای شهید شیخ نمر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
اخ دلم خون شد...روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ما منتظر سومی هستیم
جایی نمیریم اینجا نشستیم
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
خخخخ.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
خخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار