سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد پاپ از کشور‌های تولیدکننده سلاح

رهبر کاتولیک‌های جهان از کشور‌هایی که برای جنگ در دیگر مناطق سلاح تولید و در عین حال از پذیرفتن آوارگان فراری این جنگ‌ها اجتناب می‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز یکشنبه در مراسمی در میدان سن پیتر واتیکان در جمع ده‌ها هزار نفر از تجارت سلاح به شدت انتقاد کرد.

او کشور‌هایی را که برای جنگ در دیگر مناطق سلاح تولید و در عین حال از پذیرفتن آوارگان فراری این جنگ‌ها، اجتناب می‌کنند، مورد سرزنش قرار داد.

رهبر کاتولیک‌های جهان همواره از مهاجران و آوارگان دفاع و از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و سیاستمداران ضد مهاجر عوامگرا در اروپا انتقاد کرده است.

پاپ فرانسیس در مراسم مذهبی روز یکشنبه ضمن انتقاد دوباره از تجارت سلاح در جهان، مسائل جنگ و مهاجرت را با هم مرتبط دانست. در همین حال کلیسای کاتولیک رم در مراسمی جهانی، مهاجران و آوارگان را گرامی داشت.

او گفت جنگ‌ها برخی مناطق را در جهان تحت تاثیر قرار می‌دهند، اما سلاح‌های مورد استفاده در جنگ‌ها در دیگر مناطق تولید و فروخته می‌شود و در عین حال کشور‌های تولیدکننده این سلاح‌ها از پذیرفتن آوارگان خودداری می‌کنند.

در مراسم روز یکشنبه در واتیکان شمار زیادی از مهاجران و گروه‌های حامی آن‌ها شرکت داشتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.