سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فخاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سهم ناچیز بانوان شهیده در نامگذاری معابر پایتخت

عضو شورای شهر تهران گفت: سهم ۶ هزار شهیده زن دوران دفاع مقدس از نامگذاری ۱۸ هزار خیابان تهران بسیار ناچیز است.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در گفت‌‎وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهم بانوان شهیده از نامگذاری معابر پایتخت، گفت: بر اساس آمار تهیه شده از فهرست شهدای جنگ تحمیلی از میان زنان ایرانی ۶ هزار و ۴۲۸ نفر در سال‌های دفاع مقدس شهید شدند که سهم آنان از نامگذاری معابر پایتخت هیچ است.

وی افزود: بر اساس آماری به نقل از نشریه داخلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیشتر این زنان مجرد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان در سن ۱۰ تا ۳۰ سالگی بودند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هنوز آمار روشنی از تعداد آزادگان زن جنگ تحمیلی منتشر نشده است، افزود: برخی منابع این آمار را ۱۷۱ آزاده زن اعلام کرده‌اند و بر اساس همین آمار در مدت ۸ سال دفاع مقدس ۲۲ هزار و ۸۰۸ امدادگر و ۲ هزار و ۲۷۸ پزشک زن به جبهه‌ها اعزام شدند.


بیشتر بخوانید: نامگذاری یک خیابان تهران به نام صدراعظم ناصرالدین شاه!/ بازگشت سپهسالار به پایتخت 


سهم زنان در نامگذاری معابر باید به تناسب جمعیت آن‌ها باشد

فخاری ادامه داد: ۵۰۰ نفر از مجموعه شهدای زن رزمنده بودند و بر اساس آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران که در شهریور سال ۸۱ به تفکیک جنسیت و گروه‌های جانبازی منتشر شد، تعداد کل جانبازان زن ۵ هزار و ۷۳۵ نفر است که از این تعداد ۳ هزار و ۷۵ نفر بالای ۲۵ درصد جانبازی دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید قبول کنیم در این باره کم‌کاری و بی‌توجهی شده است، افزود: متأسفانه هنگامی که درباره این موضوع جستجو می‌کنیم، این واقعیت تلخ را مشاهده می‌کنیم که متأسفانه در کلانشهر پایتخت سهم ۶ هزار شهیده زن از نامگذاری ۱۸ هزار خیابان تهران بسیار ناچیز است.

فخاری با تأکید بر اقدام جدی و عملی برای احقاق حقوق بانوان شهید در این زمینه گفت: نامگذاری خیابان‌ها و معابر اصلی تنها نباید محدود به شهدای زن باشد و سهم زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور باید به تناسب جمعیت و مفاخرشان در نامگذاری معابر شهری و روستایی بسیار بیشتر از این باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.