سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار قم عنوان کرد؛

شورا‌ها و شهرداری‌ها موفق به رسیدن وحدت با نمایندگان دولتی شده‌اند

سقائیان نژاد گفت:این وحدت کلمه در شهر قم به وجود آمده است وبه این نتیجه رسیده‌اندکه نمی‌توان مشکلات را به‌صورت فردی مرتفع کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در نشست ادوار شورای اسلامی استان که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با اشاره به نقش شورا‌ها در کشور گفت: با آنکه جایگاه شورا‌ها در نظام اسلامی پررنگ دیده‌شده، ولی همچنان فاصله زیادی شورا‌ها با تعریف حقیقی در قانون اساسی دارند.

شهردار قم  با بیان اینکه متأسفانه برخی اتفاقات کوچک سبب کاهش اعتماد عمومی به شورا‌ها شده است،عنوان کرد: شورا‌ها خاستگاه مطالبات مردمی است و هنوز برخی از قسمت‌های نظام جایگاه شورا را باور نکرده که باید شورا‌ها به قدر و منزلت واقعی خود برسند.

سقائیان نژاد با اشاره به وجود اختلافات در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به شورا‌های اسلامی بیان کرد: ما در برخی از قسمت‌ها با بخش‌های دولتی نتوانسته‌ایم هماهنگ شویم که بخشی از آن به علت عدم نبود فرهنگ مشارکت در عموم امور و بخشی هم به علت شفاف نبودن قانون درباره شورا‌های شهر است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه شورا‌ها و شهرداری‌ها موفق به رسیدن وحدت با نمایندگان دولتی شده‌اند، یادآور شد: این وحدت کلمه در شهر و استان قم به وجود آمده است و همگان به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توان مشکلات را به‌صورت فردی مرتفع کرد.

سقائیان نژاد با گلایه از محدود بودن قوانین شورا‌ها و نظارت آن‌ها بر عملکرد شهرداری‌ها تصریح کرد: شورا‌ها وظیفه نظارت بر شهرداری داشته و نمی‌توانند در مباحث مختلف شهر و استان شامل مسائل زیست‌محیطی، امنیتی، مدیریت واحد اعمال‌نظر کنند.

او با بیان اینکه اختیارات شورا‌ها مدام در حال کاهش است، یادآور شد: نگاه یکسان قانون شورا‌ها به شهر‌ها یکی از مشکلات کلان است که باید رفع شود و اختلاف‌نظر در ماهیت سیاسی شورا‌ها وجود دارد.

شهردار قم وابستگی‌های مالی شورا‌ها را موردتوجه قرار داد و افزود: اگر شورا‌ها به جایگاه واقعی خود برسند نیابد وابستگی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به همکاری مناسب استاندار و شهردار با شورا‌های استان تصریح کرد: خدمت به مردم بهترین نعمت شورا‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر هدف از برگزاری این نشست را استفاده از تجربیات اعضای ادواری دانست و گفت: باید با همفکری بتوانیم به اهداف موردنظر شورای اسلامی در استان برسیم.

انتهای پیام/ح

اختیارات شورا‌ها مدام در حال کاهش است

برچسب ها: شهردار قم ، شورای شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.