سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داوری مطرح خبر داد؛

آتش نشانی تهران ۷۲ هزار مأموریت در سال ۹۷ انجام داد/ ۳۰ درصد مأموریت‌ها برای مقابله با آتش بود

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از انجام ۷۲ هزار مأموریت در سال ۹۷ توسط نیروهای آتش نشانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در همایش گرامی داشت روز آتش نشان که امروز (یکشنبه ۷ مهرماه) برگزار شد، گفت: ما شغل و وظیفه‌ای متفاوت داریم که مهم‌ترین ویژگی آن تصمیم گیری‌های لحظه‌ای با ریسک‌های بالا است.

وی با تأکید بر اینکه این شرایط کار را برای آتش نشانان سخت ترمی‌کند، افزود: کار ما همواره با روحیه ایثار و عشق به مردم همراه است و اگر روحیه ایثارگری نباشد، آتش نشان‌ها نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند. چنانچه بارها مشاهده کردیم که افرادی که روحیه ایثارگری نداشتند، در میان راه شغل آتش نشانی را رها کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه در کار آتش نشانی با طیف گسترده‌ای از حوادث رو به رو می‌شویم که فقط آتش نیست، گفت: ۷۲ هزار مأموریت را در سال ۹۷ برای شهر تهران انجام دادیم که تنها ۳۰ درصد مربوط به آتش بود.

داوری با بیان اینکه نباید فقط به مقابله با حوادث تکیه کنیم، تصریح کرد: ۲۵ هزار ساختمان در سال گذشته باید ایمن می‌شدند و اگر ایمنی داشته باشیم از بسیاری از حوادث در امان می‌مانیم.

وی با بیان اینکه آتش نشان‌ها تلاش مستمری برای ارتقاء آگاهی شهروندان داشتند، افزود: ما باید شهروندانی داشته باشیم که ایمنی را مطالبه کنند و از همه گروه‌هایی که با آن‌ها در ارتباط هستند اعم از سازندگان ساختمان و یا آتش نشانی این موضوع را مطالبه کنند.


بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی آتش نشانی برای آموزش تاکسیرانان


مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه آموزش‌های شهروندی بسیار اثربخش هستند، گفت: در حال طی کردن سیر تکاملی پر سرعتی هستیم و همواره دغدغه‌های فراوانی داشتیم، زیرا همچنان که شرایط شهر در حال تغییر است، امکانات آتش نشانی هم باید به روز شود.

داوری تصریح کرد: مسئله دیگر که باید به آن توجه شود، سلامت آتش نشان‌ها و رعایت استاندار‌های شغلی آن‌ها است که به همین منظور اداره‌ای به نام اداره ایمنی آتش نشان‌ها تشکیل شده است.

انتهای پیام/

تلاش مستمر آتش نشانان برای ارتقاء آگاهی شهروندان از خطرات احتمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.