سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبارات حوزه آبخیزداری مانه و سملقان۳ برابر افزایش یافت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان از افزایش سه برابری اعتبارات حوزه آبخیزداری این شهرستان در امسال نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهرداد فلاح رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ ۵۳ میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال به این حوزه اختصاص داده شده است.

فلاح از پروژه‌های در دست ساخت را سازه گابیونی با هدف کنترل روان آب، فرسایش خاک و ساخت دو دیوار ساحلی به طول ۱۰۰ متر با حجم ۶ هزار و ۶۵۰ متر مکعب در حوزه‌های آبخیزداری کهنه جلگه، حسن سو، تشی و منصورآباد دانست.

او میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را ۹۰ درصد عنوان کرد و گفت: برای تکمیل آن‌ها بیش از ۲۴ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان گفت: پروژه‌های بخش بیولوژیک که در دست ساخت است، شامل ۱۹۰ هکتار کپه کاری با گیاهان دارویی و بذور مرتعی، ۵۰ هکتار احداث چاله‌های فلسی همراه با نهال کاری و همچنین آبیاری در مناطق حوزه کالیمانی و ۷۲ هکتار عملیات توسعه جنگل است.

فلاح گفت: همچنین ساخت چهار باب آبشخور، بهسازی چهار دهنه چشمه در حوزه‌های شیرین دره، کهنه جلگه و کالیمانی با اعتبار۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در حال انجام است.

او افزود: بند خاکی منصور آباد نیز با هدف کنترل سیل و رسوب با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در حال اجراست.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و به عنوان گسترده‌ترین شهرستان استان خراسان شمالی محسوب می‌شود و دارای مراتع و تنها جنگل بلوط شرق کشور است.

انتهای پیام/ ر

اعتبارات حوزه آبخیزداری مانه و سملقان۳ برابر افزایش یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.