رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در آتش‌سوزی مراتع کالتمانلو منطقه ییلاقی گلیل این شهرستان سه هزار مترمربع از عرصه‌های متراکم با گونه‌های بالشتکی گون از بین رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مصطفی سیامکی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان با بیان اینکه علل این آتش سوزی عامل انسانی بوده است گفت: به محض تماس شهروندان، نیرو‌ها به منطقه اعزام شدند و با اقدامات به موقع حریق را مهار کردند.

سیامکی افزود: حضور به موقع و هماهنگی خوب بخشداری سرحدٰ، نیرو‌های مرزبانی و پاسگاه‌های تابعهٰ، نیرو‌های مردمیٰ، آتش نشانی شهر شیروان و لوجلی و همچنین محیط زیست موجب جلوگیری از گسترش آتش شد.

او گفت: به مسافران و مردم توصیه می‌شود به هنگام حضور در عرصه‌های طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش، رهاکردن ته سیگار و بطری‌های شیشه‌ای خودداری کنند.

گون گیاهی است چندساله که ارتفاع آن تا ۷۵ سانتیمتر می‌رسد، این گونه از خانواده باقلاییان که تولید مثل آن از طریق بذر صورت می‌گیرد.
منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت از غنی‌ترین مناطق حفاظت شده خراسان شمالی و همجوار با کشور ترکمنستان است که در ۸۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان واقع است.

انتهای پیام/ ر

۳ هزار مترمربع از گون‌زار‌های شیروان در آتش سوخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.