سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گوی ۱۸:۳۰ مطرح شد؛

چینی و بلور ایرانی قابل رقابت با کالاهای خارجی

معاون وزیر صمت گفت: بلور و چینی تولید داخل از نظر کیفیت و تنوع قابل رقابت با اجناس خارجی است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیری دبیر کل صنایع معدنی وزارت صمت دربرنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار بلور و چینی تصریح کرد: ما برای حمایت از این صنعت اقداماتی همچون تامین مواد اولیه داخلی، جلوگیری از ورود کالای مشابه داخلی به کشور و ثبت سفارش برای مواد اولیه خارجی با ارز نیمایی انجام داده ایم و این بخش هم اکنون وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: کیفیت کالا‌های چینی و کریستال تولید داخل در حد عالی است و میزان صادرات ۵ هزار تنی ما این امر را تایید می‌کند. در حال حاضر ۴۰ درصد تولید داخلی کشور صادر می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر برندسازی برای ورود به بازار‌های هدف گفت: اکنون برخی تولیدکنندگان داخلی برندسازی مناسب کرده اند و در بازار فروش جاافتاده اند. کیفیت محصولات تولید داخل ما بهتر از اجناس خارجی است.

امیری در خصوص مشکل تامین مواد اولیه بیان کرد: برای موادی که از خارج تامین می‌شود ارز نیمایی اختصاص می‌یابد و مشکلی نیست البته بسیاری مواد اولیه هم در داخل موجود است و کمبودی در این بخش مشاهده نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: ایران در زمره پنج کشور برتر تولید کننده لوستر در جهان/ ۸۰ درصد از لوستر‌های مورد نیاز بازار، در داخل کشور تولید می‌شود


یاری دبیر اتحادیه بلور و چینی در این خصوص تصریح کرد: طی یک سال گذشته با اقدامات مناسب وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت واردات، سقف ظرفیت تولید چینی و کریستال به ۹۰ درصد رسیده است. با بسته شدن مرز‌ها و ممنوعیت واردات اجناسی که مشابه داخلی دارند، کارخانجات داخلی با تلاش بیشتر نیاز داخلی بازار را تامین کرده اند.

وی ادامه داد: بلور و چینی تولید داخل از نظر کیفیت و تنوع طرح و رنگ قابل رقابت با اجناس خارجی است. متاسفانه در بعضی اوقات کالا‌های داخلی با برند خارجی فروش می‌رود. باید فرهنگ سازی مناسبی در این بخش صورت گیرد تا مردم بپذیرند چینی و بلور ایرانی از اجناس خارجی برتر است.

یاری  بیان کرد: هزینه‌های تولید شامل دستمزد کارگر و قیمت انرژی در کشور ما در بسیاری از موارد از خارج کمتر است و این امر زمینه رقابت با اجناس خارجی را فراهم می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر چینی و بلور تولید داخل ما به قلب اروپا و آفریقای شمالی و جنوبی صادر می‌شود.

امیری تصریح کرد: در حال حاضر واردات از ترکیه هم داریم اما نیازی به واردات نیست.

دبیر اتحادیه بلور و چینی گفت: بزرگترین مشکلات ما در بخش صادرات است چراکه از قراردادها بیشتر حفاظت نمی شود. همچنین مشکل اصلی این بخش، تامین ارز و مواد اولیه است.

یاری اظهار کرد: صنعت چینی نیاز به تنوع دارد و تولیدکنندگان سعی دارند به روز باشد تا اجناس تولید داخل هم از نظر کیفیت هم قیمت مطلوب شود. مردم مطمئن باشند صنعت چینی و کریستال در کشور ما از نظر دوام، کیفیت و تنوع قابل رقابت با اجناس خارجی است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.