یک مقام مسئول از رکود حاکم بر بازار لوستر و ثبات قیمت در این بازار خبر داد و گفت: توان مردم برای خرید لوستر کاهش پیدا کرده است.

احمد رحمانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی در گفت وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رکود حاکم بر  بازار لوستر و ثبات قیمت در این بازار خبر داد و گفت: توان  مردم برای خرید لوستر کاهش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: ایران در زمره پنج کشور برتر تولید کننده لوستر در جهان/ ۸۰ درصد از لوستر‌های مورد نیاز بازار، در داخل کشور تولید می‌شود 


رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی تصریح کرد: مواد اولیه ساخت لوستر همچون گوی و اشک از چین تامین می شد که با توقف آن، اکنون نیازهای اولیه از طریق منابع داخلی  تامین می شود.

رحمانی با اشاره به اینکه نمایشگاه‎های لوستری که در ایران برگزار می‌شود از نظر گستردگی و تنوع محصولات عرضه شده در آن، قابل رقابت با کشور‌های اروپایی است، اظهار کرد: حمایت دولت از تولیدکننده باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ واحد صنفی مجوز دار در تهران مشغول به فعالیتند، اظهار کرد: متأسفانه واحد‌های غیرمجازی هم در این صنف مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم واحد‌های نظارتی، نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند.

رحمانی افزود: خوشبختانه در سالیان اخیر، کشور ایران، در حوزه تولید لوستر به موفقیت‌های بسیاری نائل شده و در واقع بخش قابل توجهی از نیاز‌های مربوط در این بخش، به واسطه تولید داخلی تامین می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی با تاکید بر اینکه ظرفیت اشتغالزایی در این صنف بالاست افزود: افزایش اشتغالزایی مستلزم همکاری مسئولان ذیربط، برای تامین مواد اولیه و... است.

به گفته رحمانی، لوستر به کشور‌هایی همچون عراق، ارمنستان، ترکیه، عراق و افغانستان صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی، یکی از مولفه‌های است که  با رونق آن، می توان بازار لوستر را تقویت کرد گفت: درحال حاضر یکی از نیاز‌های اقتصادی جامعه، به توسعه فرصت‌های شغلی معطوف می‌شود.

انتهای پیام/

قطع واردات مواد اولیه ساخت لوستر از چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار